BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorséttermek helyett: az otthoni főzés trendi a fiatalok szerint

Az Ifjúságkutató Intézet friss kutatása szerint a magyar fiatalok elsöprő többsége csak ritkán vagy soha nem eszik gyorséttermi ételeket. Ugyanakkor a megkérdezettek 78 százaléka legalább hetente egyszer készít magának vagy családtagjainak ételt.

A kutatás szerint a 15–39 évesek többsége ritkán eszik gyors- vagy hagyományos éttermi ételeket. Közülük a relatíve nagy gyorskaja fogyasztók a 15 és 17 év közöttiek. Divatba jött az otthoni főzés, a legaktívabb szakácsok a 25–29 évesek (88 százalék), de még a legfiatalabbak (15–17 évesek) közül is közel minden második rendszeresen főz otthon. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy napi szinten főzni ebben a legfiatalabb korcsoportban csak igen kevesen szoktak, míg a többi korcsoportban ez az arány 38-40 százalék körül mozog.

étel
Sok fiatal otthon főz ételt / Fotó: Németh András Péter


Étterem: csak ritkán

A felmérésből kiderült, hogy a fiatalok 90 százaléka ritkán vagy egyáltalán nem látogat hagyományos éttermeket. 

A nők még kevésbé járnak étterembe, mint a férfiak (12 százalék). A gyorséttermi étkezéshez hasonlóan a házhoz rendelt ételek is kevésbé elterjedtek: a fiatalok kétharmada ritkán, 15 százalékuk soha nem rendel házhoz ételt. Ugyanakkor heti rendszerességgel főként a városokban, a fővárosban (20-20 százalék), valamint a megyei jogú városokban (26 százalék) rendelnek ételt. A kisebb településeken ez az arány mindössze 9 százalék, ami mögött a szolgáltatások korlátozott elérhetősége is szerepet játszhat.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az országos átlagot nézve a fiatalok körében az otthon főzés továbbra is jelentős szerepet tölt be, miközben az étterembe vagy gyorsétterembe járás és a házhoz rendelt ételek fogyasztása csak mérsékelten van jelen az életükben, és többségük nem is tartja trendinek a gyorséttermeket.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.