A kormánynak nemcsak kiemelt célja, de kényszerű feladata is a magyarországi vasút fejlesztése, hiszen például a járművek átlagos kora 40-50 év, amin az elmúlt években beszezett motorvonatok kicsit javítottak – mutatott rá a Hungrail által szervezett vasúti szimpóziumon Bói Lóránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.
Mint felidézte,
Lázár János építési és közekedési miniszter részben a már említett kényszer miatt a vasúti személyszállítási szolgáltatások rövid időn belüli javítása céljából tette le az asztalra 2025. január 8-án azt a 10 feladatot, amelyek azután rendelet formájában is megjelentek. Bói Lóránd ismertette, hol tart e feladatok teljesítése:
Bói Lóránd kitért a további lehetőségekre is. A következő hónapokban az Ikop Plusz keretében például olyan közbeszerzési pályázatok indulnak, amelyeken keresztül mód nyílhat
A helyettes államtitkár kedden részt vett egy olyan vilniusi rendezvényen, amely a katonai mobilitás erősítéséről szólt. Mint beszámolt, fókuszba került a kettős használatú pályahálózatok fejlesztése, ez pedig hat a vasúti járműpiacra is: olyan gördülőállomány beszerzéséről van szó, amely katonai célra is használható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.