Új, 827 négyzetméteres logisztikai csarnokot létesít az Alstom a mátanováki forgóvázkeret gyárában. A tervezés már megkezdődött, az építkezés a tavasszal indul, a beruházás egy évig tart.
A 600 millió forintos projekttel a végéhez ér az intelligens és fenntartható mobilitás globális piacvezető vállalata, az Alstom 6 milliárd forintos magyarországi fejlesztési programja. Ennek lezárultával a a társaság 40 százalékkal tervezi növelni a telephely gyártókapacitását. A 2022-ben indított Mátranovák 2030 fejlesztési terv részeként a vállalat modernizálta a gépparkját:
Szintén a beruházás keretében számos modern konténerirodát és tárgyalót is telepített. Elindult egy új, cellaalapú gyártási rendszerre történő átállás is, amelynek köszönhetően hatékonyabban, kisebb helyen állíthatók majd elő a forgóvázkeretek olvasható a közleményben.
A fejlesztés révén a mátranováki lehet az Alstom legjelentősebb forgóvázkereteket gyártó telephelye Európában, világviszonylatban pedig itt készül majd az Alstom forgóvázkereteinek egyharmada idézi a közlemény Balázs Gáspárt, a vállalat magyarországi működéséért felelős vezérigazgatóját.
A mátranováki forgóvázak Európa-szerte megtalálhatóak lesznek az Alstom vasúti járműveiben.
Emellett a cég Nógrád vármegye legnagyobb foglalkoztatója, jelenleg 720 magasan képzett szakembert alkalmaz. A társaság a magyar kormány stratégiai partnereként évi 42 millió euróval járul hozzá az exporthoz. Majd a MÁV, a MÁV-HÉV, és a BKV számára kínált valamennyi vasúti jármű forgóvázkeretei is ebben a gyárban készülhetnek.
A modernizációs program a magyar állam támogatásával valósul meg.
A mátranováki gyárban négy évtizede kezdődött a forgóvázkeretek gyártása metró- és vasúti szerelvényekhez. Ezekre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért minőségük meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A mátranováki forgóvázkeretek gyártásakor az általánosan elvártnál bonyolultabb, magasabb szintű, kombinált hegesztési technikákat alkalmaznak. Ma már a Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagy sebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.
Az Alstom a magyar vasúti közlekedés meghatározó szereplője, több mint 20 éve van jelen Magyarországon. Az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, amely a budapesti metrószerelvények 50 százalékát gyártotta, a 2-es, valamint a 4-es metróvonalra, és az utóbbin közlekednek az első vezető nélküli metrók Közép- és Kelet-Európában. Emellett 27 Traxx mozdony fut Magyarországon. A vállalat ezen túlmenően sikeresen modernizálta a MÁV-Start 59 elektromos motorvonatát is a legmodernebb ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amelynek köszönhetően ezek a szerelvények a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban közlekedhetnek a magyar vasúti vonalakon.
Az Alstom a nagy sebességű vonatoktól, metrókon, egysínű vonatokon, villamosokon át a kulcsrakész rendszerekig, szolgáltatásokig, infrastruktúráig, az irányítórendszerekig és a digitális mobilitásig, az Alstom az iparág legszélesebb portfólióját kínálja különböző ügyfeleinek sorolja a közlemény. A 64 országban való jelenlétével és 184 nemzetiségű, több mint 84 700 fős tehetségbázisával a vállalat a tervezésre összpontosít, innovációs és projektmenedzsment-képességeit ott hasznosítja, ahol a modern mobilitási megoldásokra a legnagyobb szükség van. A franciaországi tőzsdén jegyzett Alstom 17,6 milliárd eurós bevételt ért el a 2024. március 31-én záruló pénzügyi évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.