Február elején röppent fel a hír, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) metróbuszokat indíthat Budapesten. A Karácsony Gergely által bejelentett ötlet állítólag nem került le a napirendről, dolgoznak a koncepción, de a kezdeti lelkesedés jócskán alábbhagyott.
Az InfoStart cikke szerint az eredeti metróbusz-elképzelés – amely szerint a járatok Káposztásmegyerről, Pesterzsébetről, Zuglóból és Rákosszentmihályról indultak volna – a tömegközlekedés hiányosságait orvosolta volna a külső kerületekben. Vitézy Dávid szerint azonban a meglévő HÉV-ekkel való párhuzamosság, az önkormányzatok ellenállása és a vasúti átjárók problémái miatt a legtöbb útvonalat elvetették.
A hírek szerint a négy közül csak a pesterzsébeti vonal maradt terítéken, azonban még itt sem az eredeti tervek szerinti metróbuszról, hanem a meglévő expresszbuszok útvonalának meghosszabbításáról van szó a Boráros térről a Kálvin térig, kevesebb átszállással. Ráadásul ez sem egy egyszerű megoldás a belvárosi forgalmi helyzet miatt. A BKK tervei szerint egy teszt jellegű szakasz legkorábban 2025 végén vagy 2026 elején indulhat el, természetesen a főváros pénzügyi helyzetétől függően.
Ettől függetlenül lehetnek átalakítások a főváros közlekedésében, ugyanis Vitézy Dávid egy javaslatcsomagot nyújtott be, amelyről akár már szerdán szavazhat is a fővárosi közgyűlés. Ennek főbb pontjai:
A politikus szerint a fővárosi közgyűlés már biztosította a fejlesztések fedezetét az eseti jegyek áremeléséből, emiatt ha nem megy csődbe a főváros, akkor elvi szinten megvan rá a pénz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.