Továbbra is igen élénk a használt személyautók hazai piaca: a DataHouse legfrissebb előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban Magyarországon mintegy 79 300 személygépkocsi cserélt gazdát. Ez az érték 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly májusi szintet.
A belföldi használtautó-piac is megtapasztalja az év elejétől felszabadított állampapír-megtakarítások, valamint a korábbinál ugyan alacsonyabb ütemű, de továbbra is fennálló reálbér-emelkedés jótékony hatását a forgalomra
– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Továbbra is igaz azonban, hogy a vásárlók óvatosan költenek, és a forgalom túlnyomó részét az idősebb és olcsóbb járművek adásvétele teszi ki. A gazdát cserélő személyautók 61 százaléka legalább 15 éves, a minimum 20 évet elérő használt autók részaránya is 39 százalékot tesz ki.
A magyarországi használtautó-piacon gazdát cserélő személyautók 49 százaléka az alsó-középkategóriából, illetve a kisautók közül kerülnek ki.
Az alsó-középkategória legnépszerűbb modelljei az Opel Astra (a teljes forgalom 4,95 százalékát adja ez a modell), a Ford Focus (2,85 százalék), a Volkswagen Golf (2,64 százalék), és a Skoda Octavia (2,46 százalék). A kisautók listáját magasan a Suzuki Swift (3,64 százalék) vezeti, amelyet az Opel Corsa, a Skoda Fabia és a Volkswagen Polo követnek. A leggyakoribb tíz modell között a felső-középkategória csupán a Volkswagen Passattal, valamint a BMW 3-as szériával képviselteti magát – az Audi A4 1,44 százaléka már csupán a 11. helyre volt elég.
Miközben a használtautó-piacon 2025 első öt hónapjában gazdát cserélő 390 100 személyautó mennyisége 2,9 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakában regisztrált 379 000-es értéknél, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 51 500 darab volt, ami 13,7 százalékkal múlja felül az egy évvel korábban mért 45 300-as értéket.
Akinek már van, szereti az elektromos autóját, akinek még nincs, egyre kevésbé akar vásárolni magának. Az elektromos autók drága volta még mindig óriási gondot okoz a sofőröknek, így sokan inkább maradnak a belső égésű modelleknél egy friss felmérés szerint. A magas eladási ár továbbra is jelentős akadály az elektromos járművek elterjedésében. Az Egyesült Államokban és Európában is csökken a hajlandóság a vezetők között arra, hogy belső égésű motorral hajtott autójukat elektromosra cseréljék. Azaz a nyugati országokban egyre kevesebben váltanának elektromos autókra a Shell felmérése szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.