A gyorsabb utascsere, a jobb menetrendszerűség és a kerékpáros utazás segítése érdekében a nyári szezon kezdetétől a MÁV csoport 8 dél-balatoni, valamint 3 északi parti vasútállomáson és megállóhelyen szektorokra osztja a peronokat.
Balatonvilágoson, Szabadisóstón, Szabadifürdőn, Balatonföldváron, Balatonlellén, Fonyódligeten, Fonyódon és Bélatelepen, valamint Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön az utasok a peronokra – egyelőre tesztjelleggel – kihelyezett, mintegy 150 statikus és dinamikus utastájékoztatási eszköz segítségével kaphatnak tájékoztatást a vonatok, illetve az egyes kocsik pontos megállási helyéről.
A közlekedés más területein már régóta és eredményesen alkalmazott módszer célja – az utascsere idejének csökkentésén és a menetrendszerűség javításán túl – az, hogy a vonatra várakozók jobb eloszlásával megelőzzük a zsúfoltság kialakulását, illetve segítsük a kerékpáros utasok egyszerűbb felszállását. A rendszer hatékonyságát, működését folyamatosan figyelemmel kísérik a szakemberek, hogy a szektorrendszert később be lehessen vezetni a Balaton többi állomásán, illetve országosan, a teljes vasúti hálózaton is.
Mint korábban megírtuk, a MÁV-nak közel 130 ezer jegy után kellett kártérítést fizetnie, de Lázár János szerint nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt. „Mindegy, milyen adatbázis nyilvános, milyen nem: aki késett, az maga is tudja, hogy késett, márpedig ha a késés több mint 20 perc, akkor jár a kártérítés” – fogalmazott Lázár János a Facebookon. Az építési és közlekedési miniszter a posztjában arra utalt, hogy a Vonatinfó térképe – amellyel a vonatok késését lehetett követni – eltűnt, a helyére az EMMA nevű utazástervező térképes nézete került.
Ezzel párhuzamosan elindult egy külső kezdeményezés ugyanerre a célra: egy ismeretlen magyar fejlesztő létrehozta a Holavonat.hu oldalt. Ezt az oldat Lázár adathalász oldalnak nevezte, majd leállították a működését. Keddi posztjában a miniszter azt írta: június elsejét követően a MÁV csoport minden utasa megkapta a visszatérítését, ha késett a vonata.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy két sorompóhiba miatt több mint egyórás késések voltak a pünkösdi hosszú hétvégén a Balaton irányába. Lázár János építési és közlekedési miniszter a jelentős késések után közölte: teljes összegű kártérítést fizet a balatoni vonal szombati károsultjainak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.