BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Csökkentené a zsúfoltságot a MÁV a peronokon - új eszközöket vezetnek be

A biztonságosabb, gyorsabb utascsere, a kényelmesebb fel- és leszállás, valamint a jobb menetrendszerűség érdekében a balatoni állomásokon számíthatnak változásra az utazók. A szektorálást már a közlekedés más területein rég alkalmazzák.

A gyorsabb utascsere, a jobb menetrendszerűség és a kerékpáros utazás segítése érdekében a nyári szezon kezdetétől a MÁV csoport 8 dél-balatoni, valamint 3 északi parti vasútállomáson és megállóhelyen szektorokra osztja a peronokat.

szektorálás
Szektorálás jön a Balatonnál / Forrás: MÁV csoport 

Balatonvilágoson, Szabadisóstón, Szabadifürdőn, Balatonföldváron, Balatonlellén, Fonyódligeten, Fonyódon és Bélatelepen, valamint Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön az utasok a peronokra – egyelőre tesztjelleggel – kihelyezett, mintegy 150 statikus és dinamikus utastájékoztatási eszköz segítségével kaphatnak tájékoztatást a vonatok, illetve az egyes kocsik pontos megállási helyéről.

A közlekedés más területein már régóta és eredményesen alkalmazott módszer célja – az utascsere idejének csökkentésén és a menetrendszerűség javításán túl – az, hogy a vonatra várakozók jobb eloszlásával megelőzzük a zsúfoltság kialakulását, illetve segítsük a kerékpáros utasok egyszerűbb felszállását. A rendszer hatékonyságát, működését folyamatosan figyelemmel kísérik a szakemberek, hogy a szektorrendszert később be lehessen vezetni a Balaton többi állomásán, illetve országosan, a teljes vasúti hálózaton is.

 

Már utalják a kártérítéseket

Mint korábban megírtuk, a MÁV-nak közel 130 ezer jegy után kellett kártérítést fizetnie, de  Lázár János szerint nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt. „Mindegy, milyen adatbázis nyilvános, milyen nem: aki késett, az maga is tudja, hogy késett, márpedig ha a késés több mint 20 perc, akkor jár a kártérítés” – fogalmazott Lázár János a Facebookon. Az építési és közlekedési miniszter a posztjában arra utalt, hogy a Vonatinfó térképe – amellyel a vonatok késését lehetett követni – eltűnt, a helyére az EMMA nevű utazástervező térképes nézete került.
Ezzel párhuzamosan elindult egy külső kezdeményezés ugyanerre a célra: egy ismeretlen magyar fejlesztő létrehozta a Holavonat.hu oldalt. Ezt az oldat Lázár adathalász oldalnak nevezte, majd leállították a működését. Keddi posztjában a miniszter azt írta: június elsejét követően a MÁV csoport minden utasa megkapta a visszatérítését, ha késett a vonata.

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy két sorompóhiba miatt több mint egyórás késések voltak a pünkösdi hosszú hétvégén a Balaton irányába. Lázár János építési és közlekedési miniszter a jelentős késések után közölte: teljes összegű kártérítést fizet a balatoni vonal szombati károsultjainak.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.