BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Lázár János szerint nincs mismásolás: a MÁV-nak közel 130 ezer jegy után kellett kártérítést fizetnie

Lázár János úgy fogalmazott, hogy nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt.

„Mindegy, milyen adatbázis nyilvános, milyen nem: aki késett, az maga is tudja, hogy késett, márpedig ha a késés több mint 20 perc, akkor jár a kártérítés” – fogalmazott Lázár János a Facebookon.

LÁZÁR János
Lázár János úgy fogalmazott, hogy nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt / Fotó: Bús Csaba

Az építési és közlekedési miniszter a posztjában arra utalt, hogy 

  • a Vonatinfó térképe eltűnt amivel a vonatok késését lehetett követni
  • a helyére az EMMA nevű utazástervező térképes nézete került.
  • Ezzel párhuzamosan elindult egy külső kezdeményezés ugyanerre a célra: egy ismeretlen magyar fejlesztő létrehozta a Holavonat.hu oldalt. Ezt az oldat Lázár adathalász oldalnak nevezte, majd leállították a működését. 

Keddi posztjában a miniszter azt írta: a június elsejét követően azt a MÁV csoport minden utasa meg is kapta a visszatérítését, ha késett a vonat. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy két sorompóhiba miatt több mint egyórás késések voltak a pünkösdi hosszú hétvégén a Balaton irányába. Lázár János építési és közlekedési miniszter a jelentős késések után közölte: teljes összegű kártérítést fizet a balatoni vonal szombati károsultjainak.

A Világgazdaság írta meg, hogy

többen a jegyár egyik felét sem kapták meg pünkösdhétfő után,

a MÁV csoport azt írta, hogy az összegek megérkezéséig az utasok szíves türelmét kérik. Majd a lapunkhoz olyan eset is eljutott, hogy csupán pár perc késés után is visszakapta az utas a teljes jegyárat a számlájára.

Lázár János a friss posztjában úgy fogalmazott, hogy nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt.  

A késési biztosítás június elsejei bevezetése óta – bő három hét alatt – a MÁV csoport egyébként 127 ezer jegy után több, mint 82 millió forintot utalt vissza az utasoknak

 – írta Lázár. Hozzátette: ugyanez idő alatt az utasoktól származó bevétel meghaladta a 7,2 milliárd forintot, vagyis a bevételek mintegy 1,15 százalékát használták fel arra, hogy kifizessék  a késési biztosításokat.

 A politikus úgy fogalmazott, hogy „nincs mismásolás, nincs apró betű: minden 20 percnél nagyobb késés után érvényesült a késési biztosítás.”

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.