Magyarország legújabb autópályája: mérföldkőhöz ért az építés – már látszik, mikor adják át
A Törökszentmiklós-Kelet csomópontot már nyáron birtokba vehetik az autósok. Jól halad a Törökszentmiklós és Kisújszállás elkerülő útjainak bővítése, valamint az M4-es autóút teljesen új szakaszának építése is – tudósított a Szoljon.

2023-ban kezdődött és ez év végére befejeződhet az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszának megépítése. A 34,29 kilométeres szakasz Fegyverneket, Kenderest és Kisújszállást tehermentesíti majd. A felerészben új nyomvonalon kiépülő út az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában és a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében valósul meg.
- A beruházásban az új út Törökszentmiklós és Kisújszállás között új nyomvonalon épül ki 17,5 kilométeren.
- A törökszentmiklósi elkerülőnél 8,1 kilométeren, a kisújszállási elkerülőnél pedig 8,7 kilométeren a meglévő kétsávos szakaszt bővítik, és a munkálatok már a vége felé tartanak – részletezte a lap.
- A Törökszentmiklós-Kelet különszintű csomópont építése is a befejezéséhez közeledik, a terv szerint még júliusban átadják a közúti forgalomnak.
- Az örményesi különszintű csomópontban pedig elkészült a közúti felüljáró és a csatlakozó útszakaszok, így részleges műszaki átadás és ideiglenes forgalombahelyezési engedély kiadása után a 4204-es jelű út forgalma várhatóan július közepétől átvezethető lesz az épülő M4 gyorsforgalmi út felett.
- A kisújszállási csomópontban a komplex pihenő szegély- és útépítési munkái zajlanak. A közúti felüljáró itt elkészült, ideiglenes forgalombahelyezési engedélyt kapott, a 4201-es út közúti forgalma június 16. óta ezt használja az épülő M4 gyorsforgalmi út felett.

Az M4-es autóút építése újabb mérföldkövéhez érkezik
Az M4-es gyorsforgalmi út megépülésével a nyomvonal mentén elhelyezkedő települések mentesülnek a 4-es számú főút átmenő forgalmától, annak káros hatásaitól, valamint azokon a szakaszokon, ahol négysávos utat alakítottak ki, a 110 kilométer/per óra megengedett sebességnek köszönhetően csökken a menetidő.
Az eddig átadott szakaszok összes nettó ára mintegy 308 milliárd forint.
Az M4-es gyorsforgalmi út eddig elkészült szakaszainak összhossza 118,7 kilométer. Az autópálya teljes hossza 223,8 kilométer.
- M0–Cegléd szakasz (45 kilométer), átadás: 2020. február 7.;
- Cegléd–Abony szakasz (17,6 kilométer), átadás: 2020. július 23.;
- Abony–Törökszentmiklós szakasz (26,6 kilométer), átadás: 2022. február 22.;
- Berettyóújfalu–Nagykereki országhatár szakasz (29,5 kilométer), átadás: 2020. szeptember.
Az M4-es felújítása miatt a repülőtér és Budapest között nehezebb lesz közlekedni
Idén több ütemben végez felújítást a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. az M4-es autóút vecsési csomóponti szakaszán. A lezárás a repülőteret közvetlenül nem érinti, de jelentős menetidő-növekedésre kell számítani a repülőtér és Budapest között.
Az M4-es három ütemben tervezett felújítása több ponton is megnehezíti a közlekedést.


