A közlekedési szolgáltató közzétette júniusi riportját. Eszerint az extrém hőség miatt több jelentős haváriahelyzet ugyan lerontotta az egész havi eredményeket, de még így is javult a menetrend tartására vonatkozó mutató, 2024 júniusához viszonyítva 4 százalékkal, 2023 júniusához viszonyítva pedig 1 százalékkal.

A meghibásodások június 4-től pünkösdszombatig kiemelten a dunántúli vasútvonalakon (Székesfehérvár, a Balaton és Tatabánya–Győr térségében) okoztak fennakadásokat a vasúti közlekedésben. Júniusban a vonatok 3,37 százaléka, a Volán-járatok 0,39 százaléka, illetve a HÉV-ek 0,05 százaléka késett legalább 20 percet – az érintett járatok utasai a késési biztosítás alapján június folyamán már kártérítésben részesültek. 2025. júniusában összesen 114,3 millió forintot utalt át a MÁV Személyszállítási Zrt. az utasoknak késési biztosításként.
Vannak fejlesztések is
A jobb mozdonyok azonban júniusban is pontosabb vonatokat jelentettek, így a nagy teljesítményű vontató járművek (és a nyári főszezonban a KISS motorvonatból kiállított Alföld expresszek) révén a szegedi vasútvonal menetrendszerűsége – hosszú idő után – ismét elérte a 80 százalékot.
A pünkösdi hétvégét követően mindenütt javult a menetrendszerűség:
a leginkább érintett balatoni vasútvonalakon 72 százalék körül alakult. Ez a 2024. júniusi értékeknél már kismértékben jobb, a főszezonra való felkészülés részeként végrehajtott intézkedések nyomán pedig további javulást is várnak a következő időszakra. E cél elérését a júliusi vihar során – elsősorban a 29-es, északi parti vonalon – elszenvedett pályakárok ugyan nem segítik, de a vasúttársaság célja továbbra is az, hogy a korábbi éveknél nagyobb számú motorvonat bevetésével és a pálya helyreállításának köszönhetően folytatódjanak a kedvező trendek.
Az autóbuszok késési értékei a hatodik hónapban is alacsonyak maradtak.