BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megdöbbentő, de ilyen is van: lehúzza a rolót egy Lidl-áruház

A helyiek körében pedig nagyon népszerű, sokan fogják sajnálni. Egy időre jelentősen megnehezül a bevásárlás.

Hajdúnánáson csaknem két hétre bezár a Lidl-áruház. A település polgármestere Bódi Judit Facebook-bejegyzésében azt írta, a Hajdúnánás, Dorogi u. 108. szám alatti Lidl áruház 2025. augusztus 31-én 12:00-tól szeptember 10-ig zárva tart felújítás miatt. 

Kiskereskedelem
Kiskereskedelem: szűkülnek a lehetőségek Hajdúnánáson / Fotó: Vémi Zoltán

A Haon megkeresésére gyorsan reagált a német diszkontáruházlánc. A válaszlevélben közölték: a Lidl Magyarország folyamatosan azon dolgozik, hogy vásárlói számára széles, minőségi, kedvező árú kínálata mellett modern, a vásárlói igényeket maximálisan kiszolgáló és a fenntarthatóságot szem előtt tartó vásárlóteret biztosítson.

Megújul a parkoló is

A hajdúnánási áruház esetében a felújítás során teljes épületgépészeti csere történik, melynek részeként többek között a gázfűtés helyett villanyfűtést kap az áruház, új légkezelő rendszer lesz beépítve, valamint a parkoló teljes területe és az épület is új, modern LED- világítást kap. Belsőleg többek között

új húshűtők és mélyfagyasztott áruk tárolására alkalmas hűtők érkeznek, valamint a gyors és kényelmes bevásárlást támogatva megújult elrendezéssel várják majd vásárlóikat.

 Emellett a szociális helyiséget is felújítják, ami a munkavállalóknak kedvező.

Az újranyitás várhatóan szeptember 11-én, reggel 7 órakor lesz.

A Lidl-áruházak 2004 óta vannak jelen Magyarországon, akkor még csak 12 üzlettel álltak a vásárlók rendelkezésére. Napjainkban már közel 200 áruházzal és több logisztikai központtal rendelkezik a Lidl Magyarország. Hajdú-Biharban több mint tíz áruház várja a vásárlókat, ebből öt Debrecenben. 

Kitört a tortabotrány

Feszültséget keltett a Lidl akciós újságjában megjelent „Álmodozó” nevű torta, amely a Magyar Cukrász Ipartestület szerint jogsértő logóhasználattal és be nem jelentett viszonteladói értékesítéssel került a polcokra. Az ügy a Gazdasági Versenyhivatal elé kerülhet, mivel a piaci ár alatti értékesítés felveti a tisztességtelen verseny kérdését. A Magyar Cukrász Ipartestület a közösségi oldalán közölte, hogy értesült a Lidl Magyarország akciós újságjában szereplő „Álmodozó” tortáról. A terméket valóban egy ipartestületi tag szállítja az áruházláncnak, ami önmagában nem kifogásolható, hiszen minden tag jogosult viszonteladót kiszolgálni.

A gondot az okozza, hogy a vállalkozás elmulasztotta bejelenteni a viszonteladói értékesítést,

és a csomagoláson engedély nélkül használta a szervezet logóját. Az ipartestület szerint ez alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, ezért az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal közösen intézkednek. A testület kérdésére a cég azt válaszolta, hogy csak egyszeri szállításról van szó, és nem tervezi a Lidl folyamatos ellátását.

A szervezet ugyanakkor problémásnak tartja az akciós újságban feltüntetett árat is. Közleményükben hangsúlyozták, hogy az alapanyagok és a termelési költségek alapján a Lidl által kínált ár a piaci érték alatt van. Hozzátették: a multinacionális kiskereskedelmi láncok árazási gyakorlatában sajnos gyakori, hogy egy terméket kizárólag a marketingértéke miatt, sokszor pénzügyi haszon nélkül árusítanak, ezért alkalmazzák a piacinál jóval alacsonyabb értékesítési árat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.