BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, mennyi szennyvizet fog termelni naponta a szegedi BYD-gyár: elkészült a fél kilométeres csatorna

Fontos új infrastruktúra-elem készült el. A Délút alakította ki a Szegedi Vízművek megbízásából azt a több mint fél kilométeres vezetéket, amely az elektromosautó-gyárba vezet.

Szeged új ipari kutató-fejlesztő központjában a BYD-gyár közelében a Szegedi Vízművek megbízásából még márciusban elkezdődött egy mintegy 630 méteres szennyvízvezeték építkezése – írj a Magyar Építők.  

szeged
Szeged: épül a BYD-gyár, elkészült a szennyvízcsatorna / Fotó: Joó István / Facebook

A Közbeszerzési Értesítő adatai szerint a beruházást a Délút Kft. végezte el, a beruházó szerint március 6-tól július közepéig az új szennyvízcsatornát is kiépítették Szegeden, a Budapesti út (más néven az 5. számú főút) mellett, az úgynevezett zöldsávban. A szennyvízcsatorna határidőre, jó minőségben elkészült, a BYD-autógyár szennyvizének közel felét, 2500 köbméter szennyvizet fog naponta elvezetni.

Nemcsak a BYD fejleszt a helyszínen

A helyszínen nem csupán a BYD-gyár építkezése és az infrastruktúrájának fejlesztése halad látványosan: februárban számoltunk be arról, hogy a Colas Út Zrt. szintén a Délút Kft.-vel közös konzorciumának kivitelezésében elkészült a Szegedi Tudományegyetem Science Park kutatási-fejlesztési-innovációs központjának nagyszabású infrastruktúra-fejlesztése.

Az épülő BYD elektromosautó-gyár, a már elkészült ELI-ALPS lézeres kutatóközpont és a szintén kivitelezés alatt álló Rheinmetall-gyár szomszédságában kialakított infrastruktúra (melynek két tó, mintegy 5,8 kilométernyi aszfaltozott út és jelentős víz- és szennyvízvezeték-hálózat kialakítása is a része volt) lehetővé teszi, hogy a világ vezető nagyvállalatai együtt dolgozzanak az itt kiépülő kutatóhelyekkel.

Semmi sem változott

„A szegedi gyár tervezett kapacitása nem változott: ahogy mindig is hangsúlyoztuk, 300 ezer darabos éves csúcskapacitással számolunk” – ezt közölte a Világgazdaság kérdésére BYD, miután a Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva arról írt, hogy elhalasztja a gyártás felfuttatását a kínai tulajdonú vállalat Szegeden. Egyre alaposabb a gyanú, hogy hangulatkeltés zajlik a magyarországi kínai tulajdonú beruházások körül. „Nem igazak a külföldi sajtóban megjelent hírek a szegedi BYD-gyár termelésének felfuttatásáról és a tervezett kapacitásáról” – erről tájékoztatta a kínai tulajdonú autóipari vállalat a Világgazdaságot. 

A BYD hosszú távra tervez Európával, és a magyarországi gyár építése is a tervek szerint halad. Az ütemtervünknek megfelelően, az év végén tervezzük megkezdni a gyártást, hamarosan Európában gyártunk autókat Európa számára.

„A szegedi gyár tervezett kapacitása sem változott: ahogy mindig is hangsúlyoztuk, 300 ezer darabos éves csúcskapacitással számolunk – közölték. – Emellett jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésén dolgozunk, hogy tovább erősítsük helyi ellátási láncunkat.”

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.