BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópálya-matrica féláron: hivatalos, eldőlt, kik vásárolhatják meg, Lázár János minisztériuma tisztázta a legfontosabb kérdést – itt vannak a pontos árak

2026-ban az M1-es átépítése miatt bevezetik a „négymegyematricát”, amely jelentős kedvezményeket hoz az érintett megyékben közlekedőknek. Az autósok évente akár hétmilliárd forintot is megtakaríthatnak az olcsóbb autópálya-matrica megvásárlásával.

Szeptemberben hivatalosan is elindult az M1-es autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A munkálatok évekig tartanak majd, megnehezítve az autópályán való közlekedést. A személyautóval közlekedő, a sztrádát rendszeresen használók számára a közlekedési nehézségek kompenzálására egyedi „négymegyematricát” vezetnek be 2026. január elsejétől – írta korábban a Vezess.

DSC_4225 Autópálya-matrica
Autópálya-matrica féláron: eldőlt, kik vásárolhatják meg / Fotó: Csapó Balázs

A regionális matrica elsődleges célja a főként helyi, az autópályát gyakran használó lakosok kompenzálása a bővítési munkálatok miatt.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a lap érdeklődésére tisztázta, hogy az új terméket ugyanakkor bárki megvásárolhatja, nemcsak az érintett megyében élők.

A regionális matrica az érintett négy megye (Pest, Fejér, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron) összes többi fizetős útjára is érvényes lesz. A matricát D1M, D1 és U kategóriában 15 ezer, D2 kategóriában 30 ezer forintért lehet megvásárolni január 1-től.

A Világgazdaság is beszámolt arról, hogy történelmi lépés lesz 2026-tól Magyarországon, ugyanis 5 vármegyében is jelentős kedvezmények várják az autósoka. Még soha nem fordult elő, hogy a gyorsforgalmi utak fizetőssé tétele óta csökkent volna az autópálya-matrica ára, 2026 azonban kivételt hoz.

Az autópálya-matrica ezért lesz féláron

Szeptember elején jelentette be Lázár János, hogy az M1-es autópálya felújítása és kiszélesítése több évig tart Pest, Fejér, Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron vármegyében. A felújítás ideje alatt, vagyis a következő három-négy évben útlezárásokra, sávlezárásokra, terelésekre és ebből fakadóan számos kellemetlenségre is fel kell készülniük az autósoknak. Ennek kompenzálásaként alakítják át az érintett szakaszon az autópálya-matricák rendszerét.

A kedvezmény évente mintegy hétmilliárd forint megtakarítást jelenthet az autósoknak.

Az M1-es bővítése egy komplex, rendszerszintű fejlesztés. A sztráda kétszer három sávos lesz, ami igazából kétszer négy sáv, mivel lesz egy technikai sáv, amely használható lesz forgalmi torlódás esetén. Intelligens leállósávok is lesznek. Mivel a kiszélesített pálya nem férne el a jelenlegi épített környezetben, 72 meglévő alul- és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.