Most már biztos: nem épül meg Budapest legújabb plázája az egykori gyár helyén, minden követelésbe belement a beruházó, hogy átminősítsék a telket – térkép
Van értelme kiállni a közérdek mellett: összesen négymilliárd forint értékű fejlesztést vállal az óbudai ingatlanfejlesztő, és mind az öt korábban javasolt feltételt elfogadta a főváros felé az új villamos tervezése, a gyaloghíd megépítése és számos közterületi fejlesztés terén – jelentette be facebookos posztjában Vitézy Dávid.

A Főváros Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöke kedden részletesen beszámolt erről az öt pontról. A Podmaniczky Mozgalom vezetője tájékoztatott, hogy „a közgyűlés szerdán tárgyalja a Waterfront Lofts nevű óbudai ingatlanfejlesztés második fázisát lehetővé tevő átminősítés megindítását kereskedelmi funkció helyett lakóövezetté. Ez a város szempontjából alapvetően pozitív változás lehetne, hiszen Budapest 90-es évekbeli tervei szerint ide egy pláza épült volna, ehhez képest a jelenlegi fejlesztés érdemi előrelépés. Barnamezős beruházásról van szó: egy használaton kívüli, omladozó, részben már lebontott korábbi gyárépület helyére épülnének lakások”.
Mint írta,
a rozsdaövezeti volt gyárterületen az a helyes, ha inkább lakások épülnek. Az viszont korántsem mindegy, hogyan.
A mozgalom öt pontja, amelyeket a beruházó mind elfogadott
- VILLAMOS
A környék tömegközlekedését fejleszteni kell, a 101 pontos programomban és a BKK terveiben is szereplő új óbudai villamosvonal előkészítését, a Budai Fonódó villamoshálózat hiányzó északi ágának tervezését meg kell kezdeni. A lakófejlesztéstől elvárható, hogy legalább érdemben járuljon ehhez hozzá, és fizesse ki a tervezés nagyját.
Ez az új északi ága lehetne a Budai Fonódó villamoshálózatnak, mely a Katyni mártírok parkjától a 9-es busz vonalán érné el a Flórián teret, a Bogdáni utat és a fejlesztési térséget, ezzel régi hiányt pótolva a budai villamoshálózatban.
2. GYALOGHÍD ÉS GYALOGOS KAPCSOLATOK
Szükséges a környék gyalogoskapcsolatainak fejlesztése, mind a HÉV mentén hiányzó járda kiépítésével, mind a buszok felé és a fejlesztési területen át. És még inkább a Hajógyári-sziget felé, a fejlesztő az általa már a korábbi Waterfront-ütem kapcsán is reklámozott gyaloghidat tényleg építse is meg, ezt vállalja be!
3. PARKOLÁS
Szükséges a parkolóhelyek számának minimálisra szorítása – ne az autóknak építsünk várost, hanem az embereknek!
4. BUSZKAPCSOLAT
Amíg nincs villamos, a 9-es busz rövid meghosszabbításához szükséges fejlesztéseket el kell végezni, hogy elérhesse a területet és a HÉV-et a Filatorigát térségében.
5. BÉRLAKÁSOK A FŐVÁROSNAK
Az itt épülő lakások jelentős része a felső-középosztályt célozza majd, de a lakhatási válság enyhítése érdekében itt is szükséges, hogy a főváros kapja vissza kedvezményesen a lakások 10 százalékát, hogy aztán azt megfizethető lakhatásként a lakásügynökségen keresztül tudja hasznosítani. A fővárost egyre súlyosabban érintő lakhatási válságra a legjobb megoldás a kínálat bővítése, az új lakások építése.
Teljesen átépítik Budapest egyik legkedveltebb részét: rá se lehet majd ismerni – korszakos beruházás kezdődik
A megvalósító a MultiKulti Zrt. A megaprojektben kulturális központot, kutyás strandot is építenek.


