Új magyar légitársaság: landolt az első Kína–Magyarország járat, 60 tonna árut hozott Ferihegyre – érkeznek a B777-es repülőgépek is
A nemrég alapított magyar légitársaság, a Hungary Ailines a légi teherszállítás területén is terjeszkedésbe kezd, így közvetlen cargojáratot indított pénteken a kínai Csengcsou és Budapest között. Az első járattal 60 tonna áru érkezett a magyar fővárosba – közölte a China Civil Aviation Networkre hivatkozva a Budflyer Facebook-oldal.

A magyar légitársaság a cargopiacot célozza meg
A tervek szerint a Hungary Airlines heti öt járatot üzemeltet az új útvonalon, amelyet egy Airbus A330-200F repül majd. A cargogépek elsődlegesen e-kereskedelmi árukat szállítanak Budapestre, majd onnan továbbítják a régió többi országába.
A későbbiekben a magyar légitársaság a hamarosan forgalomba álló B777-es típust is üzemeltetni kívánja. Áprilisban a Hungary Airlines a Közlekedési Hatóság tájékoztatása szerint a Budapest–Hangcsou útvonalra is adott be cargojáratra kérelmet.
Az új magyar légitársaság decemberben kapta meg a szükséges engedélyeket. A cég december 23-án hajtott végre első alkalommal tesztrepülést, ezt január 4-én és 5-én több, Budapest és Kecskemét közötti gyakorlórepülés követte saját HUA-kóddal és BUDAPEST hívójellel.
A 2021-ben bejegyzett vállalat 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft.-re. A cég évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás területén, székhelye a BUD Cargo Cityben van. A 2024. november végéig a Wizz Air üzemeltetésében repülő, állami tulajdonú Airbus A330F repülőgép
az elmúlt években a vállalat számára szállított árut Csengcsouból, majd Hangcsouból Budapestre, emellett több más légitársaságtól bérelt gép repül jelenleg is Kína és Magyarország között.
A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa 50 százalékot meghaladó részesedéssel a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Vu Csiang kínai üzletember.
Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.
Új magyar légitársaság: máris nagy terjeszkedésbe kezdhetett a Hungary Airlines – így néznek majd ki a repülőgépei
Újabb kínai járatot üzemeltethet a cég. A hírek szerint két cargoútvonalra is kérhettek engedélyt.