BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új magyar légitársaság: landolt az első Kína–Magyarország járat, 60 tonna árut hozott Ferihegyre – érkeznek a B777-es repülőgépek is

Pénteken szállt le a Hungary Airlines első cargo járata Csengcsou-Budapest között. A magyar légitársaság újabb útvonalakat is tervez.

A nemrég alapított magyar légitársaság, a Hungary Ailines a légi teherszállítás területén is terjeszkedésbe kezd, így közvetlen cargojáratot indított pénteken a kínai Csengcsou és Budapest között. Az első járattal 60 tonna áru érkezett a magyar fővárosba – közölte a China Civil Aviation Networkre hivatkozva a Budflyer Facebook-oldal.

A magyar légitársaság elsősorban cargojáratokat üzemeltet Kína és Magyarország között / Fotó: Budflyer / Facebook

A magyar légitársaság a cargopiacot célozza meg

A tervek szerint a Hungary Airlines heti öt járatot üzemeltet az új útvonalon, amelyet egy Airbus A330-200F repül majd. A cargogépek elsődlegesen e-kereskedelmi árukat szállítanak Budapestre, majd onnan továbbítják a régió többi országába. 

A későbbiekben a magyar légitársaság a hamarosan forgalomba álló B777-es típust is üzemeltetni kívánja. Áprilisban a Hungary Airlines a Közlekedési Hatóság tájékoztatása szerint a Budapest–Hangcsou útvonalra is adott be cargojáratra kérelmet.

Az új magyar légitársaság decemberben kapta meg a szükséges engedélyeket. A cég december 23-án hajtott végre első alkalommal tesztrepülést, ezt január 4-én és 5-én több, Budapest és Kecskemét közötti gyakorlórepülés követte saját HUA-kóddal és BUDAPEST hívójellel.

A 2021-ben bejegyzett vállalat 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft.-re. A cég évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás területén, székhelye a BUD Cargo Cityben van. A 2024. november végéig a Wizz Air üzemeltetésében repülő, állami tulajdonú Airbus A330F repülőgép 

az elmúlt években a vállalat számára szállított árut Csengcsouból, majd Hangcsouból Budapestre, emellett több más légitársaságtól bérelt gép repül jelenleg is Kína és Magyarország között.

A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa 50 százalékot meghaladó részesedéssel a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Vu Csiang kínai üzletember.

Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.

Új magyar légitársaság: máris nagy terjeszkedésbe kezdhetett a Hungary Airlines – így néznek majd ki a repülőgépei

Újabb kínai járatot üzemeltethet a cég. A hírek szerint két cargoútvonalra is kérhettek engedélyt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.