BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolgálati villogás

"Tisztelt Kabinetfőnök Úr! Mint kiemelt fontosságú miniszterelnöki tanácsadó fordulok Önhöz. Megkaptam a beosztásomhoz járó szolgálati gépkocsimhoz a megkülönböztető hang- és mobilkihelyezhető fényjelzést, amit ezúton ugyan megköszönök, de egyben azt is le kell szögeznem, hogy ezen kiváltságnak valójában elenyésző a gyakorlati értéke. Tömören úgy fogalmazhatom meg, hogy ma már a hülye is kék lámpával száguldozik. A minap egy miniszteri bébiszitterrel ütköztem, az én szirénámtól nem hallatszott az ő mobilkihelyezhető hangos megkülönböztetője. Szerencsére nem lett nagyobb baj, így még időben oda tudtam érni a tanácsadási helyszínre. Szomszédom, aki még a Horn-kormányban volt államtitkár, rosszabbul járt. Csúnyán összetörte magát, amikor a hobbitelkére kék villogóval kiugorva egy megkülönböztetős családügyi főosztályvezető-helyettessel ütközött, aki a csobánkai anyavédelmi központ előtti buszforduló avatójára igyekezett.
Arra pedig még gondolni is rossz, hogy mi lenne, ha a mentők, a tűzoltók, a rendőrök is csak úgy szirénázgatnának. Szerencsére az illetékes szakminiszterek időben megtiltották nekik a korábban tapasztalható túlkapásokat, a tűzoltóság 20 tonnás járműveiről pedig a katasztrófavédelem már le is szereltette a megkülönböztető jelzéseket.
Javaslatom a következő. A súlyos balesetek, valamint a népharag további erősödésének megelőzése végett az igazán fontos állami vezetők kapjanak szolgálati kisrepülőgépet. Ha a kedvezményezettek körét sikerül alacsonyan tartani, akkor a védett vezetők kizárólag az illegális paplanernyősökkel ütközhetnek, azokért meg nem kár. De az sem baj, ha sok lesz a szolgálati magángép, legfeljebb hét végén nem repülhetnek lakott terület fölött, így az elkerülhetetlen légi karambolokat gyerekjáték lesz eltussolni.
Hasonlóan kézenfekvő, hogy a vitathatatlanul költséges vásárlás felelősségét hárítsuk a Németh-kormányra, a hazugság annál hatásosabb, minél arcpirítóbb. Ha a Miniszterelnök Úr aláírja a gépvásárlási utasítást, akkor kellő sebességgel beindul majd a szolgálati út. Javaslom, hogy a Kormányfő Úr ne használjon repülőgépet, pr-szempontból a helikopter jobban passzol a nép egyszerű fia imázsához.
A megfelelő közbeszerzési eljárásról elfeledkezni tilos! Nehogy egy ilyen buta baki legyen a banánhéj. A közbeszerzési tendereztetés egyszerű: két szállító jöhet szóba, közülük megegyezünk eggyel, aztán az majd tenderezik. A nyugati elit két gépet használ. A Cessna-típusok ellen az szól, hogy túlzottan populárisak, mellettük érvelhetünk viszont azzal, hogy a gyáralapító Clyde Vernon Cessna egy Victor Roos nevű üzletemberrel társulva gyártotta a legendás egyfedelűeket az 1920-as években. Másik opció a Piper (tervező: William Piper, őt a hálás utókor a repülés Henry Fordjaként tiszteli). Előny: igen alacsony a leszállási sebességük, így a kerékpárutakat is birtokba vehetjük ezekkel a mozgékony repülőkkel. Hátrány: e típussal zuhant le a Kennedy fiú. Sokoldalúsága miatt én mégis az utóbbit javaslom.
Ne szerénykedjünk! Mert megérdemeljük! Kék Félix főtanácsadó sk."

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.