Szakértők állítják, bármelyikről is van szó, mindegyiknek három alkotóeleme van: szakmai tudás, alkotói tehetség, elkötelezettség. Ezek részben veleszületett tulajdonságokat, részben szerzett tudást és tapasztalatszerzést feltételeznek.
A manager magazin összeállításában öt olyan magyar szakembert mutat be, akiknek nemcsak hogy volt egy jó ötletük, de tehetségük, elszántságuk is akadt, s képesek voltak mindebből pénzt, üzletet csinálni.
Az egyéni kreativitás természetesen nem jelzi, hogy egy egész vállalat, iparág, régió, ország kreatív lenne.
Magyarországon főleg a fővárosra és a környékére igaz, hogy ötletdús, legalábbis ez derül ki a Demos Magyarország Alapítvány tavaly őszi, Kreatív atlasz című elemzéséből. Ez persze nem véletlen: az országban dolgozó mérnökök, alkotó- és előadóművészek, természettudósok, informatikusok, közgazdászok közel fele a fővárosban él.
Sőt, ide koncentrálódnak a modern gazdaság húzóágazatai, itt vannak az ország k+f tevékenységét is meghatározó legnagyobb gyógyszergyárak, IT-cégek, s ide érkezett a Magyarországra befektetett külföldi működő tőke fele. S a pénz elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jó ötlet megvalósulhasson és egyre több profitot termelhessen.
A Demos szerint a kreatív tevékenységek felértékelődtek, a kreativitás utáni vágy univerzálissá vált, s ez jelenti a gazdasági versenyképesség alapját. Egyetértünk.