Az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikrovállalkozások és kkv-k, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak mint azok, amelyek nem.
Az Ipsos és a Marketing Commando együttműködésében felmérés készült a hazai mikro, kis és közepes méretű vállalkozások marketing tevékenységének feltérképezésére. Az Ipsos Üzleti Klubjának online vállalati paneljén - 559 fős mintán - végzett kutatás célja, hogy hiteles képet adjon a mikrovállalkozások és kkv-k marketing aktivitásáról és szokásairól.
A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada (32,8 százalék) folytat tudatos marketing tevékenységet A mikro-, kis- és közepes vállalkozások éves szinten átlagosan a forgalmuk 4 százalékát fordítják marketingre. Ez jelentősen elmarad a szakirodalmak és szakemberek által javasolt 5-10 százalékos szinttől. Ezt az értéket mindössze a vizsgált mikro-, kis- és közepes cégek 19 százaléka fordítja a marketingre. Ugyancsak 19 százalék azoknak a cégeknek a száma, amelyek egyáltalán nem költenek marketingre.
A mikrovállalkozások és a kkv-k legkedveltebb reklámeszközei az Internet, amit a válaszadók fele (54 százalék), a nyomtatott média, amit egyharmaduk (35 százalék), és a szórólap, amit 26 százalékuk használ. Érdekes összefüggést mutat a reklámeszközök számának alkalmazása a marketing aktivitás tekintetében. A marketing tudatos cégek döntően négy, vagy annál több reklámeszközt alkalmaznak, szemben azokkal a cégekkel, amelyek nem marketingeznek, utóbbiak átlagosan egy-két reklámeszközt használnak.
Markáns az eltérés a marketing mix elemei között is. A tudatos marketinget nem folytató cégek a legnépszerűbb reklámeszközökön felül, mint az internet, a nyomatatott sajtó és a szórólap, jellemzően nem alkalmaznak más reklámeszközöket.
A cégek mindössze 7 százaléka alkalmaz külön marketing menedzsert a marketing feladatokra, 57 százaléknál egy fő foglalkozik marketinggel, de nagyrészük nem főállásban.
A mikrovállalkozások és a kkv-k marketingeseinek harmada (33 százalék) gyakorlati tapasztalatokra, negyede (25 százalék) önképzésre hagyatkozik, 22 százalékuk pedig mindenféle tapasztalat és képzettség nélkül végzi a cég marketing feladatait. A vizsgált cégek kétharmada (65 százalék) semmilyen módon nem képzi a marketingesét.