Az elemzés szerint az új média egyre inkább teret nyer a klasszikusnak számító médiumokkal szemben, amelyek csak korlátozottan növekedhetnek a következő években. A várakozások alapján az árbevételek és a napi használat tekintetében az internet- és a mobilszolgáltatások piaca fejlődik majd a legdinamikusabban. A változás az egyes szórakoztatási lehetőségek (zene- és filmletöltés, közösségi oldalak gyakori használata, blogok elterjedése, a kaszinó és egyéb szerencsejátékok népszerűsége) hihetetlen bővülésének köszönhető.
Az online használat elterjedését természetesen a mobil- és az internetelérhetőség rohamos fejlődése teszi lehetővé. A hozzáférhetőséggel párhuzamosan a használati idő is növekedett, így nem csoda, hogy számos fizetős, eddig ismeretlen alkalmazás jelent meg az interneten, valamint újabbak bukkannak fel nap mint nap.
Eközben más típusú digitális médiafelületek is egyre nagyobb teret nyernek a kiskereskedelemben, miután a nemzetközi kutatások szerint a vásárlási döntések 80 százaléka az üzletekben dől el, azaz a vásárlás helyén átadott információ egyre fontosabb szerephez jut. Az ABI Research amerikai piackutató cég szerint 2009-ben a dms-piac (digital media signage, digitális médiafelületek) az Egyesült Államokban 30 százalékkal nő. Nyugat-Európa követi az USA-beli trendeket, a kelet-európai terjeszkedés pedig vélhetően 2010-től vesz nagyobb lendületet. Szakértők szerint a dms-rendszerekkel vetített, állandóan változó mozgóképek, információk marketingszempontból hasznosabbak, eredményesebbek lehetnek, mint az állóképek vagy az egyszerű, nyomtatott szöveg.
Az online reklámok is robbanásszerű növekedést produkáltak az elmúlt időszakban: a 2003-ban kimutatott 3,4 után az idén már a piac 14,6 százalékát uralja majd a digitális média (ez 77,2 milliárd dolláros bevételt fog jelenteni), három év múlva pedig a reklámköltések ötöde az internetre összpontosul.
A felmérés szerint az online előretörése ellenére a televíziós reklámok dominanciáját semmi sem törheti meg rövid távon, a szegmens csupán enyhe csökkenést kénytelen elszenvedni: a 2003-as 34 után 2012-re a piac 32,9 százalékát uralja továbbra is.
Litvániában erősít az AS.
Elindult Litvániában az Autobild.lt, az Auto Bild magazin online verziója, miután az autós lap nyomtatott formában már 2005 óta jelen van a litván piacon. A portál tartalmának jelentős része a német anyaoldalról származik. A lapunkat is kiadó Axel Springer autós magazinja 35 országban van jelen, 40 millió olvasója van. A társaság a múlt évtől kezdve nagyobb hangsúlyt fektet az online licencmegállapodásokra is.
A szakértők szerint a hosszú távú túlélés záloga az lehet, ha a kiadók a demográfiai és földrajzi igényeknek megfelelően látják el az olvasókat tartalommal, ugyanis ma már nincsenek globális kihívások és arra adható általános válaszok. A felmérés szerint a kiadók úgy tehetnek szert minél több bevételre, ha kihasználják az online adta lehetőségeket, digitális tartalmakat állítanak elő saját fejlesztéssel vagy online szolgáltatók felvásárlásával.
A szakértők szerint a hosszú távú túlélés záloga az lehet, ha a kiadók a demográfiai és földrajzi igényeknek megfelelően látják el az olvasókat tartalommal, ugyanis ma már nincsenek globális kihívások és arra adható általános válaszok. A felmérés szerint a kiadók úgy tehetnek szert minél több bevételre, ha kihasználják az online adta lehetőségeket, digitális tartalmakat állítanak elő saját fejlesztéssel vagy online szolgáltatók felvásárlásával.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.