BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Perpatvar Záhonynál

Feszült a hazai vasútpiac szereplői közötti viszony: a magántársaságok egy része azt állítja, hogy csak a MÁV Cargo Zrt.-n keresztül fér hozzá az Ukrajna felől beérkező áruhoz a záhonyi átrakónál, holott a vagonokat a MÁV Zrt.-nek kellene fogadnia.

 „Eladtuk a Cargóval a magyar–ukrán határt az osztrákoknak” – fogalmazott lapunknak az egyik hazai magán-vasúttársaság vezetője. Kovács Imre, a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója a Világgazdaságnak azonban leszögezte: „A vonatok fogadásának a joga a MÁV-nál maradt, amellyel cégünkhöz hasonlóan más vasúttársaság is kialakíthat együttműködést.”

Az is fáj több vasúttársaságnak, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság sorra engedi be Magyarországra a szomszédos országok vasúti cégeinek a mozdonyait, miközben a hazai vállalatokéi nehezen jutnak ki a környező államokba, főleg Szlovákiába.

Uniós szintű probléma, hogy nem érvényesülnek maradéktalanul a liberalizált piac játékszabályai. A változtatás érdekében a bizottság ezért nyomást kíván gyakorolni 21 tagállamra, köztük hazánkra is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.