Világgazdaság

Bruce Brown és Scott D. Anthony:Hogyan háromszorozta meg innovációs sikerarányát a P&G?

A Procter & Gamble híres innovátor. Az innováció régóta a P&G növekedésének gerincét jelenti. Ahogy Bob McDonald elnök-vezérigazgató, az igazgatóság elnöke mondja: „A cég történetéből tudjuk, hogy míg a promóciókkal negyedéveket lehet nyerni, az innováció évtizedeket jelent.”

Mindemellett a 2000-es évek elején csak az innovációi 15 százaléka teljesítette a bevételi és profitcélokat. A probléma kezelésére a vállalat olyan szervezeti struktúrák kiépítésébe fogott, amelyek az innovációt rendszerbe foglalják.

 

Az ennek nyomán létrejövő „új-növekedési gyár”-ban nagy létszámú, új üzleti tevékenységek kialakításával foglalkozó csoportok, céltudatos projekt-teamek és vállalkozói tanácsadók működnek, akik segítik a teameket, hogy az új termékek és üzleti modellek prototípusait rövid idő alatt elkészítsék, és a piacokon teszteljék.

 

A teamek a lépésről lépésre haladó üzleti fejlesztési kézikönyvet követik, speciálisan kialakított projekt- és portfólió-menedzsment - eszközöket alkalmaznak.

 

Az innováció és a stratégia értékelése, amely korábban külön történt, most együtt valósul meg az újjáalakított vezetői értékelésekben.

 

A P&G tapasztalatai hat leckével szolgálnak azoknak a vezetőknek, akik új „növekedési” gyárakat szeretnének létrehozni: koordinálják a növekedésgyárakat a vállalat alaptevékenységeivel, legyenek figyelmes portfólió-menedzserek, kezdjék kicsiben és növekedjenek körültekintően, alakítsák ki az új tevékenységek értékelésének eszközeit, gondoskodjanak arról, hogy a megfelelő emberek végezzék a megfelelő munkát, és segítsék elő az elképzelések keresztezését.

László József-->

növekedési gyár innováció Procter&Gamble