BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Levelek helyett csomagban utaznak az osztrákok

Meglehetősen felemásan alakul az Osztrák Posta magyarországi tevékenysége, ugyanis amíg a trans-o-flex Hungary Kft., az osztrák posta magyarországi leányvállalata a múlt évet 4,8 millió csomag továbbításával, 4,2 milliárd forint árbevétel mellett 381 millió forint adózás előtti nyereséggel zárta, addig a szórólapterjesztéssel foglakozó Feibra Kft.-t értékesíteni szeretné. Utóbbi a könnyű levelek piacára próbált meg betörni eredménytelenül.

Egy tegnapi sajtóbeszélgetésen kiderült: az Osztrák Posta a csomaglogisztikában tovább erősítette pozícióit 2014-ben, 4,3 százalékos növekedést elérve 74 millió csomag kézbesített. A szlovák leányvállalat évi 9 millió csomagot továbbít, Horvátországban 4,6 millió, míg Szerbiában 5,1 millió a darabszám. Új piac számukra Törökország, ahol 25 százalékos részesedést vásároltak az Aras Kargo csomaglogisztikai cégben. Összességében pedig 2,4 milliárd eurós forgalom mellett 197 millió euróra nőtt az adózás előtti eredménye az előzetes adatok szerint.

A magyarországi csomagpiacon 20 százalék feletti növekedést produkáltak, a webáruházak és a magánszemélyek között már közel egymillió csomagot kézbesítettek. Nagy különbség, hogy Ausztriában már csak 10, nálunk viszont még 90 százalékos az utánvétes fizetés, ezért azon dolgoznak, hogy minél előbb bankkártyával is lehessen fizetni. Arról is tárgyal a trans-o-flex Hungary, hogy 120 benzinkútnál csomagpontokat hozzanak létre.

A logisztikai szolgáltatók költségei jelentősen megnövekedtek: az úthasználatért egy-egy jármű után akár a korábbihoz képest harmincszoros díjat kell fizetni, ezért a cég 1-10 százalékos áremelésre kényszerült. Egyelőre Magyarországon még nem tervezik saját csomagautomaták telepítését és az osztrákoknál nemrég bevezetett dobozos étel házhozszállítást sem. A piacvezető a Magyar Posta, amely minden eddigi rekordot megdöntve, 2014-ben 13,5 millió csomagot szállított, ami 15 százalékos növekedést és 30 százalékos piaci részesedést jelent.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek