Világgazdaság

Félárbócon működik az OLX

Március 30-tól már nem lehet feladni új hirdetést az OLX.hu-n, de néhány hétig még lehet szerkeszteni azokat, amelyek már kint vannak a felületen, illetve az üzenetküldő funkció is él még – derül ki az oldal felhasználóinak küldött tájékoztatásból.

Az anyag szerint az OLX-en jelenleg aktív és archivált hirdetések, a felhasználói fiókok, valamint a levelezések átadását a Jófogás.hu részére néhány héten belül megkezdik. Május 9-én megszűnik a hirdetések szerkesztésének lehetősége, illetve az üzenetküldési opció az OLX.hu-n, utána már csak böngészni lehet az oldalon. Két nappal később, május 11-én pedig a site-ra érkező felhasználókat automatikusan átirányítják a Jófogásra, vagyis lezárul az OLX magyarországi története.

Február közepén derült ki, hogy eldőlt a hazai apróhirdetési oldalak küzdelme, miután a Jófogás.hu tulajdonosa megvásárolta az OLX.hu-t. A norvég Schibsted Media Group negyedéves jelentésében hozta nyilvánosságra, hogy a cég megveszi a Nasperstől az apróhirdetési oldalt. Magyarországon 2013-ban vált igazán élessé a két globális cég küzdelme, amit az egyre intenzívebb marketingköltés jelzett. A múlt évben újabb szintre lépett a harc, a Jófogás.hu mögött álló Schibsted felvásárlásokkal erősítette pozícióját.

Tavaly márciusban egy héten belül két komoly ügyletet is bejelentettek. Előbb az Expressz.hu megvételéről érkezett a hír, majd a Használtautó.hu még nem a birtokukban lévő 50 százalékos tulajdonrészének megszerzéséről. Az Allegro Group HU Kft., illetve a mögötte álló Naspers pedig tavaly áprilisban döntött úgy, hogy egy nemzetközi folyamat részeként a piacon addigra előnyt szerző Apród.hu-t átnevezik OLX.hu-ra. Tavaly még mindkét szolgáltató igen intenzív reklámkampányt folytatott, listaáron több tízmilliárd forintot költöttek hirdetésekre.

OLX Jófogás