Tavaly június 15-én eltörölték a roamingdíjakat az Európai Unióban, ami azt jelenti, hogy a távközlési cégeknek az unión belül időszakosan külföldre utazók számára belföldi díjakért kell biztosítaniuk a mobilszolgáltatást. Sokan éltek ezzel a lehetőséggel, de félreértésekből sem volt hiány.
„Az ügyfeleink EU-roaming-helyzetben is bátrabban használják a telefonjukat, legnagyobb mértékben az adathasználat nőtt, ez megtöbbszöröződött. Tavaly több mint egymillió ügyfelünk használta az EU-roamingot” – közölte a Magyar Telekom PR-irodája. A Telenor is hasonlókról számolt be, a szabályozás életbelépése óta azt tapasztalták, hogy növekedett az EU-roamingot igénybe vevők száma, ezen belül is azok aránya, akik új előfizetőként kipróbálták a szolgáltatást. „Ilyen kedvezményeket egyébként már a szabályozás életbelépése előtt is igénybe vehettek ügyfeleink, hiszen a 2016 őszén bevezetett lakossági Telenor Blue és a tavaly májusban bevezetett Telenor Hello Data tarifák is tartalmaznak beépített, az 1-es roamingdíjzóna országaiban felhasználható perceket, illetve adatkeretet” – közölte a Telenor.
A Vodafone sajtóosztályán elmondták, hogy az ügyfelek EU-n belüli roamingforgalmát tekintve növekedés tapasztalható. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a Vodafone EU-roaming-tarifával rendelkező ügyfelei már a szabályozás előtt is a hazai feltételek szerint használhatták a roamingszolgáltatást az Európai Unió területén, valamint az ajánlatban szereplő további három országban.
Hogy a szabályozás életbelépésével mennyit tudtak megspórolni a magyar ügyfelek, arról egyik szolgáltató sem tud pontos adatot, mivel az nagyon változó, attól függően, hogy milyen díjcsomaggal rendelkezik az ügyfél. Ráadásul a megtakarítás mértéke alapvetően függ az EU-roamingban töltött időtől és a telefonhasználati szokásoktól.
Olyan is előfordult, hogy alaposan ráfizettek az EU-roamingra, ami persze félreértésből adódott. Több ügyfél EU-roaming-hívásnak gondolta a belföldről az EU-ba indított hívásokat is. Ebben az esetben viszont továbbra is a nemzetközi hívásra vonatkozó feltételek és díjak érvényesek. A másik, sokkal kisebb számban előforduló gond azonban már nem félreértésen vagy tájékozatlanságon alapult. Az ügyfelek kis százalékánál ugyan, de gondot okozott az a szabály, hogy ha valaki az utóbbi négy hónapban többet tartózkodott külföldön, mint belföldön, arra nem vonatkozik ez a szolgáltatás. Lapunk értesülése szerint több, életvitelszerűen külföldön élő ügyfél gondolta úgy, hogy megspórolhatja azt, hogy új szerződést kössön a helyi szolgáltatóval – ám ez a szabályozás szerint nem lehetséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.