A szokatlanul lapos és széles karosszériának köszönhetően nagyon is dögös látvány a Kia Stinger. A dél-koreai márka dizájnerei függőlegesre tervezték a kocsi orrát. A sarkokba tolták ki a GT Line-szinten teljesen LED-es fényszórókat, hatalmasak a légbeömlők, az első sárvédőkön és a hátsó lökhárítón is ténylegesen működő, a kerékjáratokból levegőt kivezető szellőzőnyílások vannak. Két részlettel kell megbarátkozni, a motorháztetőbe helyezett, fekete színű állégbeömlőkkel és a hátsó lámpáktól előrenyúló fényvisszaverőkkel.
Nagyon eltalálták az arányokat: hosszú az orr, ível a tető, a 18 colos kerekek is helyénvalónak tűnnek. Amíg kívülről nézve egyedi a megjelenés, a belső térben már felfedezhető a német hatás. Leginkább a Mercedes-Benz jellegzetes megoldásai kacsintanak vissza, legyen szó az ajtókon lévő hangszórók fémbetétjéről, a kerek középső szellőzőnyílásokról, vagy épp a vastag műanyag kerettel a műszerfal közepére illesztett kijelzőről. A minőségérzettel nincs baj, de a gombok és kapcsolók rengetege nem csak ránézésre bonyolult. A középkonzol ezüstszínű díszlécében vegyesen találunk funkciógombokat és az érintőképernyős fejegység menüjének gyorselérést biztosító kapcsolóit, alatta a szellőzés vezérlése kapott helyet. Ami központi kezelőszervnek néz ki az előválasztó kar mögött, az valójában a takarékostól a sportosig terjedő üzemmódválasztó, de még e mögé, a könyöklő takarásába is jutott bőven gomb.
A kormány küllőit is teljesen megtöltik a billenőkapcsolók és gombok, innen kell vezérelni a műszeregységben elhelyezett kijelzőn hozzáférhető fedélzeti menüt, ahol a megszokottnál sokkal részletesebben mélyülhetünk el a beállításokban, például a vetített kijelző színét is meghatározhatjuk. Nem könnyen menekül az ember a gombok és kapcsolók rengetegéből, hiszen a GT Line-szinten nemcsak az üléseket, hanem a kormányt is villanymotorok segítségével lehet mozgatni. Gyorsan be lehet állítani a megfelelő pozíciót, feltéve, hogy 190 centinél nem magasabb az ember, hiszen a tetőablak miatt ilyenkor már hozzáér a frizura a fekete kárpithoz. Nemcsak ez, hanem a viszonylag nyújtott lábbal ülés is hozzátartozik a kupé műfajához.
A második sorban a lábhely és a kilátás is meglepően jó, viszont az ülőlap kialakítása olyan, hogy a középső ülőhely csak elméleti lehetőség. A csomagtér alaphelyzetben 406 literes. A nagy méretű hátsó ajtót villanymotor emeli helyettünk a GT Line-változatban. A csomagtérpadló alatt szükségpótkerék rejtőzik.
Klasszikus a felépítés, tehát hosszában építik be a 2,0 literes, turbós benzinmotort, amely a saját fejlesztésű, nyolcfokozatú automatikus váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. A motor már kis fordulaton is jól terhelhető, ezért az automatikus váltó nem kapcsol összevissza feleslegesen, még kétharmad gáznál is hagyja, hogy nyomatékból oldja meg a motor a feladatot. Noha elméletileg üzemmódtól függ, mekkora kormányerőt kapunk, a gyakorlatban nem nagyon sikerült kiérezni a különbséget. A visszajelzés remek, az áttételezés pedig elég közvetlen ahhoz, hogy a szándékosan „táncba vitt” hátsó tengelyt uralni tudjuk. Apropó, riszálás, mindezt bekapcsolt menetstabilizálóval is lehet végezni, akár Comfort módban is, tehát igazából csak a kedvünk és a jobb lábunk befolyásolja a vezetési élményt, nem a forgókapcsoló. GT Line-felszereltségnél önzáró differenciálmű is van, így a tapadás remek. Rajtprogramra semmi szükség. A fék hatásos, de a határozott nyomáspontot egy kicsit szokni kell: pár tíz kilométer után már túl vagyunk a bólintós megállásokon. A felfüggesztés úgy képes sportos vezetési élményt nyújtani, hogy az úthibákon áthajtva sem ütnek a kerekek, pedig 225/45-ös abroncsokon gördülünk.
Mindössze három vetélytárs van a piacon, amelyek a tesztautóhoz hasonló teljesítménnyel és műszaki tartalommal 1-1,5 millió forinttal kerülnek többe listaáron, és további súlyos százezreket-milliókat kell fizetni azokért az extrákért, amelyeket a Kia szériában, vagy épp az 1,69 millió forinttal drágább GT
Line csomagban kínálnak. A 200 lóerős dízel felára félmillió, a 370 lóerős biturbót 17,49 millió forintért adják, ezenkívül még metálfényre lehet 160 ezer forintot költeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.