BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elcsavarja a vezető fejét a márka kínálatát megkoronázó kupé

Nem egyszerűen belép a hátsókerék-hajtású kupék piacára a Kia, de rögtön meg is szerzi az első helyet.

A szokatlanul lapos és széles karosszériának köszönhetően nagyon is dögös látvány a Kia Stinger. A dél-koreai márka dizájnerei függőlegesre tervezték a kocsi orrát. A sarkokba tolták ki a GT Line-szinten teljesen LED-es fényszórókat, hatalmasak a légbeömlők, az első sárvédőkön és a hátsó lökhárítón is ténylegesen működő, a kerékjáratokból levegőt kivezető szellőzőnyílások vannak. Két részlettel kell megbarátkozni, a motorháztetőbe helyezett, fekete színű állégbeömlőkkel és a hátsó lámpáktól előrenyúló fényvisszaverőkkel.

Nagyon eltalálták az arányokat: hosszú az orr, ível a tető, a 18 colos kerekek is helyénvalónak tűnnek. Amíg kívülről nézve egyedi a megjelenés, a belső térben már felfedezhető a német hatás. Leginkább a Mercedes-Benz jellegzetes megoldásai kacsintanak vissza, legyen szó az ajtókon lévő hangszórók fémbetétjéről, a kerek középső szellőzőnyílásokról, vagy épp a vastag műanyag kerettel a műszerfal közepére illesztett kijelzőről. A minőségérzettel nincs baj, de a gombok és kapcsolók rengetege nem csak ránézésre bonyolult. A középkonzol ezüstszínű díszlécében vegyesen találunk funkciógombokat és az érintőképernyős fejegység menüjének gyorselérést biztosító kapcsolóit, alatta a szellőzés vezérlése kapott helyet. Ami központi kezelőszervnek néz ki az előválasztó kar mögött, az valójában a takarékostól a sportosig terjedő üzemmódválasztó, de még e mögé, a könyöklő takarásába is jutott bőven gomb.

A kormány küllőit is teljesen megtöltik a billenőkapcsolók és gombok, innen kell vezérelni a műszeregységben elhelyezett kijelzőn hozzáférhető fedélzeti menüt, ahol a megszokottnál sokkal részletesebben mélyülhetünk el a beállításokban, például a vetített kijelző színét is meghatározhatjuk. Nem könnyen menekül az ember a gombok és kapcsolók rengetegéből, hiszen a GT Line-szinten nemcsak az üléseket, hanem a kormányt is villanymotorok segítségével lehet mozgatni. Gyorsan be lehet állítani a megfelelő pozíciót, feltéve, hogy 190 centinél nem magasabb az ember, hiszen a tetőablak miatt ilyenkor már hozzáér a frizura a fekete kárpithoz. Nemcsak ez, hanem a viszonylag nyújtott lábbal ülés is hozzátartozik a kupé műfajához.

A második sorban a lábhely és a kilátás is meglepően jó, viszont az ülőlap kialakítása olyan, hogy a középső ülőhely csak elméleti lehetőség. A csomagtér alaphelyzetben 406 literes. A nagy méretű hátsó ajtót villanymotor emeli helyettünk a GT Line-változatban. A csomagtérpadló alatt szükségpótkerék rejtőzik.

Klasszikus a felépítés, tehát hosszában építik be a 2,0 literes, turbós benzinmotort, amely a saját fejlesztésű, nyolcfokozatú automatikus váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. A motor már kis fordulaton is jól terhelhető, ezért az automatikus váltó nem kapcsol összevissza feleslegesen, még kétharmad gáznál is hagyja, hogy nyomatékból oldja meg a motor a feladatot. Noha elméletileg üzemmódtól függ, mekkora kormányerőt kapunk, a gyakorlatban nem nagyon sikerült kiérezni a különbséget. A visszajelzés remek, az áttételezés pedig elég közvetlen ahhoz, hogy a szándékosan „táncba vitt” hátsó tengelyt uralni tudjuk. Apropó, riszálás, mindezt bekapcsolt menetstabilizálóval is lehet végezni, akár Comfort módban is, tehát igazából csak a kedvünk és a jobb lábunk befolyásolja a vezetési élményt, nem a forgókapcsoló. GT Line-felszereltségnél önzáró differenciálmű is van, így a tapadás remek. Rajtprogramra semmi szükség. A fék hatásos, de a határozott nyomáspontot egy kicsit szokni kell: pár tíz kilométer után már túl vagyunk a bólintós megállásokon. A felfüggesztés úgy képes sportos vezetési élményt nyújtani, hogy az úthibákon áthajtva sem ütnek a kerekek, pedig 225/45-ös abroncsokon gördülünk.

Mindössze három vetélytárs van a piacon, amelyek a tesztautóhoz hasonló teljesítménnyel és műszaki tartalommal 1-1,5 millió forinttal kerülnek többe listaáron, és további súlyos százezreket-milliókat kell fizetni azokért az extrákért, amelyeket a Kia szériában, vagy épp az 1,69 millió forinttal drágább GT

Line csomagban kínálnak. A 200 lóerős dízel felára félmillió, a 370 lóerős biturbót 17,49 millió forintért adják, ezenkívül még metálfényre lehet 160 ezer forintot költeni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.