A magyarországi Praktiker javasolja hazai beszállítóinak, hogy használják a Magyar Termék védjegyet az itthon gyártott áruk eredetének jelölésére. A két éve magyar tulajdonba került barkácslánc közös programot indított a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek célja az eredetjelölés egységesítése és a hazai gazdaság erősítése.
A Praktiker üzleteiben számos hazai gyártó terméke megtalálható, a vásárlók sokszor nem is tudják, hogy a márkák mögött magyar termelő áll. A műszaki termékeknél, építőanyagoknál sokakban él az a beidegződés, hogy a külföldi mindig jobb a magyarnál. A Praktiker segíthet ennek megváltoztatásában is, hiszen szigorú elvárások alapján választja ki a hálózatába kerülő termékeket, így a vásárlók biztosak lehetnek az áru megbízható minőségében – legyen az akár külföldi, akár magyar.
„Nem csupán az élelmiszereknél vagy más, napi fogyasztású termékeknél fontos az eredet megjelölése, más ágazatokban ennek akár nagyobb jelentősége is lehet, hiszen a tudatos vásárlók a ritkábban beszerzett vagy nagyobb értékű árucikkek esetén még alaposabban mérlegelnek” – vélekedett Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője saját felmérésüket idézte, amely szerint a tudatos vásárlók 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél. A védjegyet egyébként ma már több mint 160 cég mintegy négyezer termékén találjuk meg, a védjegyhasználók csaknem 80 százaléka az élelmiszeriparban tevékenykedik. A védjegyes termékeket gyártó cégek összesen 32 ezer embert foglalkoztatnak, és mintegy 1300 milliárd forint forgalmat érnek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.