BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megbízhatóbb, ha védjegyes a termék

A magyarországi Praktiker javasolja hazai beszállítóinak, hogy használják a Magyar Termék védjegyet az itthon gyártott áruk eredetének jelölésére. A két éve magyar tulajdonba került barkácslánc közös programot indított a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek célja az eredetjelölés egységesítése és a hazai gazdaság erősítése.

A Praktiker üzleteiben számos hazai gyártó terméke megtalálható, a vásárlók sokszor nem is tudják, hogy a márkák mögött magyar termelő áll. A műszaki termékeknél, építőanyagoknál sokakban él az a beidegződés, hogy a külföldi mindig jobb a magyarnál. A Praktiker segíthet ennek megváltoztatásában is, hiszen szigorú elvárások alapján választja ki a hálózatába kerülő termékeket, így a vásárlók biztosak lehetnek az áru megbízható minőségében – legyen az akár külföldi, akár magyar.

„Nem csupán az élelmiszereknél vagy más, napi fogyasztású termékeknél fontos az eredet megjelölése, más ágazatokban ennek akár nagyobb jelentősége is lehet, hiszen a tudatos vásárlók a ritkábban beszerzett vagy nagyobb értékű árucikkek esetén még alaposabban mérlegelnek” – vélekedett Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője saját felmérésüket idézte, amely szerint a tudatos vásárlók 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél. A védjegyet egyébként ma már több mint 160 cég mintegy négyezer termékén találjuk meg, a védjegyhasználók csaknem 80 százaléka az élelmiszeriparban tevékenykedik. A védjegyes termékeket gyártó cégek összesen 32 ezer embert foglalkoztatnak, és mintegy 1300 milliárd forint forgalmat érnek el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.