Már közel 2900 vállalat jelezte a világ minden részéről, hogy standot kíván állítani a szeptemberi InnoTranson. A világ legnagyobb kötöttpályás-kiállításán megmutatná magát (jelen állapot szerint) huszonegy magyarországi cég is.
A legtöbben, heten a kiállítás öt fő témakörén belül a vasút-technológia területén mutatkoznának be. Köztük a MÁV-Start Zrt., a romániai tulajdonú Grampet Debreceni Vagongyár Kft. – e cég vagongyártás mellett vagonok átalakításával foglalkozik –, továbbá a Ganz Motor Kft. is. Utóbbi társaságnak a dízelmotorok, a forgóvázak és a hajtóberendezések az erősségei. Szintén az említett kört erősíti a fém alkatrészeket több iparágnak is előállító Bálind Kft., az eCon Engineering Kft. mérnökiroda, a fémöntvényeket gyártó Euro-Metall Kft., valamint a G és G Kft., amely például vasúti kocsikat újít fel, s pályákat gyomtalanít vegyszerrel.
Hat hazai kiállító látható majd a vasúti infrastruktúra területén. Közülük kettő MÁV-érdekeltség, ezek a sínekre specializálódott MÁV-Thermit Hegesztő Kft. és a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. (utóbbi különböző pályadiagnosztikákkal foglalkozik). Ott lesz az Evopro, amely az ipari automatizálásban, de a fedélzeti és a távdiagnosztikában, továbbá az elektromos töltők telepítésében is jeleskedik. A Frankó Rubber Technology (esésvédelmi) gumitermékeket gyárt, ahogy a Granuflex is, míg a Metalelektro Méréstechnika egyebek mellett a közlekedésbiztonsághoz kapcsolódó diagnosztikákkal foglalkozik.
Négy-négy hazai céget lehet majd látni a személyszállítás, illetve a járművek belső részének kialakítása témakörében. Az előbbiek egyike a biatorbágyi Aquis Innovo Kft., amely jegyeladó automatákat, terminálokat, okosbuszmegálló-megoldásokat, fedélzeti és járművön kívüli utastájékoztató, valamint várakozási sort kezelő rendszereket tervez és gyárt, mindehhez testre szabott szoftvermegoldásokat kínál. Januárban számolt be arról, hogy 117 érintőképernyős, kártyaolvasóval ellátott jegykiadó totemre cseréli a Magyar Postánál működő régi nyomógombos totemeket, amelyeket rekordidőnek számító egy hónap alatt gyártott le.
Részben szintén integrált utastájékoztatási rendszerben (PIS) utazik az It.dot Kft., ahogyan a Prolan Irányítástechnikai Zrt. is. Utóbbi vasúti kínálatában szerepelnek jármű-, felsővezeték- és távvezeték-felügyeleti, központi forgalom-ellenőrzési és más rendszerek. A társaság – egy budapesti gyárban, melyet a Siemenstől vett – elektromos berendezéseket is gyárt. E kategóriában a negyedik hazai bemutatkozó a Régens Zrt. (a tervek szerint). Ez a cég az egyedi üzleti szoftverfejlesztésre, a felhő- és az IT-szolgáltatásokra, valamint web- és mobilfejlesztésekre specializálódott. Legutóbb egy olyan terméke kapcsán hallatott magáról – ez ugyan nem kötődik a vasúthoz –, amellyel bármely számlázórendszer szinte azonnal NAV-kompatibilissé és a törvényi szabályozásnak megfelelővé alakítható. (Július 1-jén lép hatályba az a rendelet, mely szerint adott vállalati kör köteles online is bemutatni a számláit a NAV-nak.)
A vonatok belső részének kialakításában elért eredményeivel büszkélkedik majd a jórészt exportra termelő Járműszerelvényt Gyártó Zrt., amely januárban új csarnokkal bővítette Tiszavasváriban működő egységét. Kiállít a König Kft. is, amely Kerekegyházán készít ablakszerkezeteket, továbbá a Metal 99 Kft. (e cég Dabason gyárt közúti járművekhez ajtót-ablakot, de jó tapasztalatai vannak a felújításban is). Végül a szintén bemutatkozó fővárosi Szakálfém Kft. többek közt vasúti alkatrészeket állít elő. Most úgy tűnik, hogy az idei InnoTransot magyarországi alagútépítő cégek nélkül rendezik meg.
Más zászló alatt
Több ismert magyarországi vasúti cég nem közvetlenül, hanem külföldi anyavállalatán keresztül szerepel majd a rendezvényen. Ilyen az alumínium kocsitestet, valamint forgóvázat gyártó, továbbá pusztaszabolcsi karbantartó bázissal is rendelkező szolnoki Stadler Kft., amelynek svájci anyacége állít majd standot – két másik leányvállalatával együtt –, vagy a német Siemens, amely közleménye szerint „a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjét” fogja bemutatni. Hasonló a helyzet a francia hátterű Alstommal, a svájci–svéd ABB-vel, a német Knorr-Bremsével és a francia Thales Grouppal, sok más tekintélyes társaság mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.