A Louis Vuitton szeptember végén jelentette be, hogy partnerségre lép a videojátékokat fejlesztő Riot Gamesszel. A lépés jól illusztrálja azt a közelmúltban feltűnt trendet, hogy a luxusmárkák videojátékok gyártóival állnak össze, hogy így nyerjenek meg maguknak egy új, immár digitális célcsoportot.
A Louis Vuitton és a Riot Games együttműködése túlmutat a virtuális ruhákon – írja a CNN Business portál. A francia divatház egy a League of Legends játék által inspirált divatkollekciót is piacra dob, és az együttműködés része az is, hogy ők tervezik a trófeát a játék e-sport-bajnokságának éves döntőjére, amelyet novemberben rendeznek meg Párizsban. A partnerség a 2020-ban Kínában tartandó végső döntőig folytatódik. Bár ez a Louis Vuitton első lépése a videojátékok és az e-sport felé, a cég korábban már tervezett kupát, méghozzá a FIFA-világbajnokságra. Az e-sport egyre inkább a hagyományos sport riválisává válik – állítja Naz Aletaha, a Riot Games egyik igazgatója. „Világbajnokságunk mérete már elérte azt a pontot, amikor valódi kihívója lehet a hagyományos sportoknak” – fogalmazott Aletaha a CNN Businessnek.
A League of Legends játéknak, amelynek lényege – sok más játékhoz hasonlóan –, hogy két csapat harcol egymással, az utóbbi időben látványosan nőtt a népszerűsége. A Riot Games a közelmúltban jelentette be, hogy ez a legnagyobb játékuk PC-platformra, napi nyolcmillió felhasználóval. Bár egyre több luxusmárka lát lehetséges partnert a videojátékok gyártóiban, a trend viszonylag új keletű. „Akik így akarnak új vásárlókat elérni, azoknak sok pénzt, időt és erőforrást kell áldozniuk arra, hogy a videojátékokban megjelenjenek” – vélekedik Ross Benes, az eMarketer piackutató cég elemzője. Egy olyan digitális korban, amikor rengeteg hirdetésgátló szoftver érhető el, és olyan platformok, mint a Netflix vagy az Amazon Prime Video hirdetések nélküli streamelést kínálnak, a márkáknak egyre kreatívabbaknak kell lenniük, hogy a reklámüzenetük eljusson a potenciális vásárlókhoz. Példaként hozta fel Benes azt a megoldást, amikor egy filmben az egyik szereplő Coca-Colát iszik – ekkor egy kólareklámot látunk, amelyet nem tudunk megkerülni.
„Az utóbbi két évben egyre több megkeresést kaptunk a nagy globális, prémiummárkás cégektől” – számolt be Naz Aletaha, és hozzátette: nem az a cél, hogy egyszerűen betegyék egy luxuscég logóját a játékba, ennél többről van szó. Áprilisban az olasz Moschino jelentette be, hogy megállapodott a Sims 4-gyel, a videojátékot az Electronic Arts forgalmazza. A fogadtatás vegyes volt, a forgalmazó cég vezetője, Lyndsay Pearson úgy nyilatkozott a CNN-nek, hogy bár sokan üdvözölték a lépést, több játékosuk szóvá tette, hogy mi keresnivalója van egy high end luxuscégnek a videojátékok világában.
A titok az árazásban rejlik: míg a Moschino ruhái és kiegészítői, amelyeket a Sims játék ihletett, akár ezer dollárnál is többe kerülhetnek, addig a virtuális térben a digitális verzió már 10 dollárért megkapható. Bár a Louis Vuitton és a Riot Games együttműködésével születő termékek árazása egyelőre nem nyilvános, felmerül a kérdés, hogy nem veszítenek-e exkluzivitásukból a luxuscégek azzal, hogy az igazira emlékeztető virtuális termékek egy jóval szélesebb kör számára is elérhetők.
„Úgy gondolom, azok a tehetős vásárlók, akik megveszik a Louis Vuitton termékeit, nem fognak azzal törődni, hogy videojátékokban feltűnik a ruhájuk vagy a cipőjük olcsóbb replikája. Sokkal inkább a másik oldaltól tartok, vagyis a gamerektől, akik szerint a videojátékok brandje veszít a vonzerejéből, ha megjelennek bennük ezek a luxuscégek” – vélekedik Ross Benes a piackutató cégtől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.