Andor Attila | Veszteséges negyedévet zárt a Hennes & Mauritz (H&M), a ruházati cég a mínuszért a járványidőszak alatt elrendelt boltzárat tette felelőssé. A világ második legnagyobb divatkereskedelmi hálózatát üzemeltető cég vesztesége 1,39 milliárd svéd korona volt a február végével zárult első pénzügyi negyedévében, ami igen nagy váltás az egy évvel korábbi 2,5 milliárd korona nyereségről. Az eredmény még így is kedvezőbb az elemzők által várt mínusz 1,41 milliárd koronánál. A bevételeken is látszanak a pandémia nyomai, ezen a soron 40,1 milliárd koronát, azaz éves alapon 27 százalékos visszaesést mértek. Kedvező hír, hogy a folyó negyedév első négy hetében a cég bevételei 55 százalékkal az egy évvel korábbi szint fölé nőttek.
A H&M hangsúlyozta, hogy dolgozik a bizalom helyreállításán Kínával, amely a negyedik legnagyobb piaca. A svédek termékei napokkal ezelőtt hirtelen eltűntek a legnagyobb kínai webshopok kínálatából, és helyi hírességek sem vásárolják a ruhákat, miután a gyártó bejelentette, hogy nem vesz több gyapotot Hszincsiang régióból az ott alkalmazott kényszermunka miatt. A bejelentés önmagában is súlyos piaci következményekkel járhat, ugyanis amellett, hogy Kína adja a globális gyapottermesztés csaknem negyedét, Hszincsangból származik az országban termelt alapanyag 85 százaléka. A helyzet rendeződésére egyelőre kevés az esély, s Richard Chamberlain, az RBC Capital Markets szakértője szerint ez jelentősen ronthatja a H&M eredményét. A befektetők csalódottan fogadták a gyorsjelentést, a H&M árfolyama 2,6 százalékos eséssel reagált a számokra.
A világjárvány nemcsak a H&M‑et húzta a mélybe, a Hugo Boss minap közzétett gyorsjelentésében a konszenzusnál nagyobb, 219 millió eurós veszteséget tett közzé a tavalyi teljes évre, szemben a 2019-es több mint 200 millió eurós profittal. A globális piacveztető spanyol Inditex profitja is nagyot esett, a 2020-as 1,1 milliárd eurós adózott eredmény 70 százalékkal kevesebb az előző évinél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.