Virtuális védjegy a biztonságért
Ahogy egyre bővül az egyik legnagyobb online piactér luxuskategóriája, az igény is egyre nagyobb arra, hogy valódi, eredeti termékek cseréljenek gazdát. Az eBay ezért a közelmúltban bejelentette, hogy eredetiségvizsgáló garanciáit kiterjeszti további területekre: mostantól már mind a használt, mind az új, ötszáz dollárt meghaladó áron hirdetett márkás táskák esetében a potenciális vásárló meggyőződhet róla, hogy nem hamisítványt akarnak-e rásózni.
A programhoz összesen 16 brand csatlakozott, többek között a Gucci, az Yves Saint Laurent és a Balenciaga. Az eBay először a 2000 dollárnál nagyobb értékű órák, majd a 100 dollárnál többért árult edzőcipők esetében alkalmazta ezt a megoldást.
A webáruház egyik vezetője szerint – akit a PRNewswire.com oldal idéz – ezek a garanciák jelentős változást hoznak a luxustermékek online adásvételébe. Az eBay oldalán például minden 12. másodpercben cserél gazdát egy táska – az új intézkedéssel még nagyobb bizalommal folytathatók a tranzakciók.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy minden egyes, az USA-ban az online piactéren eladásra kínált táskát szakértők csapata vizsgál meg – egyrészt saját szakmai tapasztalatukra támaszkodva, másrészt a legfejlettebb technológia segítésével tudják eldönteni, hogy eredeti vagy hamisított termékről van-e szó. Amelyik táska átmegy az alapos inspekción, azt Authenticity Guarantee névjeggyel látják el, és így már bátran válogathatnak közülük a vásárlók.
Amióta az órák és edzőcipők esetében vizsgálják az eredetiséget, a cég jelentős forgalomnövekedést ért el, állítják. Az edzőcipők forgalma például három számjegyű bővülést mutatott éves alapon, és az órák esetében is jókora volt a növekedés. Ez pedig más kategóriákban is megnövelte az adásvételek számát.
Az eBayen a cég szerint óriási az érdeklődés a luxustermékek iránt, és úgy vélik, hogy ez az eredetiségvizsgálat kiterjesztésével még tovább élénkül majd.
Jelenleg minden percben átlagosan öt luxustáskát adnak el a piactéren, és csaknem másfél milliót kínálnak eladásra. Az olyan vezető divatcégek táskáinak értékesítése, mint a Louis Vuitton, a Gucci és a Prada, 31 százalékos növekedést mutatott az első negyedévben az elmúlt év hasonló időszakához képest.
Az eBay oldalán minden
12.
másodpercben cserél gazdát egy táska


