A Suzuki magyarországi gyárában január 22-én újra elkezdődött a gyártás. Az üzemben az ellátási lánc akadozása miatt január 15–21. között függesztették fel a működést.

Esztergom, 2022. október 20. 
A présüzem alkatrész tárolója az esztergomi Suzuki-gyárban 2022. október 19-én.
MTI/Szigetváry Zsolt
Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI

Az esztergomi gyárban a Suzuki Vitara és az S-Cross modellek gyártása szünetelt. A Suzuki mellett a Tesla és a Geely is leállította a működést az év elején az európai üzemeikben, mivel a Vörös-tengeren zajló konfliktus miatt a teherszállító hajók csak hosszabb útvonalon tudnak eljutni Európába.

A Suzuki a leállás bejelentésekor megerősítette, hogy az autókhoz szükséges japán gyártású motorok nem érkeztek meg időben a vörös-tengeri események miatt.

Reagált a Magyar Suzuki a leállásra – kiderült, mi lesz a dolgozók bérével

A leállás nagyjából kétezer fő munkáját érinti közvetlenül – tudatta az esztergomi cég a Világgazdasággal. Válaszlevelükben azt írták, a munkavállalók a Magyar Suzukinál havi béres elszámolásban vannak, ami azt jelenti, hogy a munkabérüket akkor is megkapják, ha pihenőnapon vannak. Lapunk azt is kiderítette, hogy megközelítőleg 650 autó gördül le a gyártósorukról naponta, vagyis az egyhetes leállás 4550 darabos termeléskiesést jelent.

A Vörös-tengeren a jemeni húszi lázadók hónapok óta drónokkal és rakétákkal támadják az arra áthaladó áruszállító hajókat. A húszik azt állítják, hogy a az Izraelhez köthető hajók ellen intéznek támadásokat válaszul arra, hogy Izrael hadműveletet indított a Gázai övezetben. 

A vörös-tengeri kereskedelmi útvonal az egyik legfontosabb térség Ázsia és Európa között. Ha a hajók nem tudnak áthaladni a Vörös-tengeren, akkor a kerülő útvonalak miatt többhetes a késés, ráadásul a hosszabb útvonal a költségeket is növeli.