BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Thailand EV Expo 2024

A BMW fontos szerepet szán a debreceni gyárnak

A BMW csoportnak változatlanul stratégiai célja, hogy az elektromobilitás területén az élmezőnyben maradjon, ahol új korszakot nyitnak hatékony, tisztán elektromos hajtáskoncepciójú, a legkorszerűbb akkumulátorokat alkalmazó, jövő generációs modelljei. Ebben a cég új, debreceni gyárának is fontos szerep jut.

A BMW értékesítésének lendületet fog adni a következő évben az új termékportfólió, és ebben a magyarországi importőr várakozásai szerint nagy szerep jut az év második felében bemutatkozó innovatív Neue Klasse modellnek, amelyet a német járműgyártó új debreceni üzemében fognak gyártani.

Thailand EV Expo 2024 BMW
A BMW minden szegmensben tud elektromos meghajtású modellt ajánlani / Fotó: Anadolu via AFP

A BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, Gombos Zoltán csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a BMW csoportnak változatlanul stratégiai célja, hogy az elektromobilitás területén az élmezőnyben maradjon, ahol új korszakot nyitnak hatékony, tisztán elektromos hajtáskoncepciójú, a legkorszerűbb akkumulátorokat alkalmazó jövő generációs modelljei.

Hozzátette:  a BMW nem mond le arról sem, hogy a belső égésű járművek iránti piaci igényt is kielégítse, miközben már hidrogénüzemű járművek fejlesztésében is közreműködik. Gombos Zoltán ismertetése szerint a BMW Group 6274 járműve kelt el 2024-ben a magyarországi újautó-piacon, ezzel részesedése 5,2 százalékos. 

Az eladott autókból 5784 BMW márkájú, 490 pedig Mini modell volt. A BMW-nek sikerült megőriznie tavaly elsőségét a prémiumszegmensben, 30,8 százalékos részarányt érve el. Magyarországon a teljes piacon 2024-ben 121 607 autót adtak el, ennek 15,4 százaléka prémiumjármű volt.

Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a BMW márka a piac növekedésével párhuzamosan 10 százalékkal tudott bővülni tavaly, a rekordértékesítést azzal magyarázta, hogy a márka több húzó modellel rendelkezik. Az értékesítés több mint fele (52 százaléka) sport-szabadidő modell volt. Jelezte, hogy az eladott autók 

túlnyomó többségét összkerékmeghajtással igényelték a vevők. 

Kitért arra, hogy a magyarországi elektromos összpiacon a BMW 674 jármű eladásával tavaly a negyedik legnépszerűbb volt. A márka minden szegmensben tud elektromos meghajtású modellt ajánlani.

A Mini márka teljesítményéről Németh Balázs márkaigazgató adott tájékoztatást, aki elmondta: az elmúlt év során a teljes modellpaletta megújult, az átmenettel magyarázható, hogy az eladások 28 százalékkal, 490 darabra mérséklődtek. A márka elektromos eladásai viszont 20 százalékkal bővültek, 126 fogyott belőlük.

A BMW csoport motorszegmense a 2023-as kiemelkedő év után tavaly 7 százalékos visszaesést könyvelt el, 743 jármű eladásával. Az új motorok magyarországi piacán a BMW részesedése stabilan 20 százalék fölött van. Zámbó Balázs márkaigazgató szerint a teljesítményt nagyban befolyásolja, hogy tavaly hatósági megrendelésre nem szállítottak motorokat, holott az előző évben ez elérte az 50 darabot.

Gombos Zoltán szerint a BMW márka eladásainál a céges vevők aránya 90 százalék. A csoporthoz tartozó márkák 15 értékesítési ponton érhetők el Magyarországon.

Az európai autógyártók elkerülnék a kereskedelmi háborút Trumppal
Az iparági lobbiszervezet szerint Brüsszelnek azon kellene gondolkoznia, hogy mit akar Trump. Az autógyártók szerint Kínával szemben is csökkenteni kellene a feszültséget.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.