BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új fejlesztési irányt jelölt ki a Volkswagen

A Volkswagen csoport vezérigazgatója ismertette a cég öt évre szóló beruházási programját, amely Németországra és Európára fókuszál.

A Volkswagen csoport 160 milliárd eurót tervez befektetni 2030-ig – közölte Oliver Blume vezérigazgató. Az összeg a cégnél bevezetett takarékossági intézkedéseket tükrözi, amelyekre azért került sor, mert Európa legnagyobb autógyártója súlyos visszaeséssel néz szembe két kulcsfontosságú piacán, Kínában és az Egyesült Államokban.

Volkswagen Csoport, IAA - Volkswagen AG exhibition stand
Bemutatta új fejlesztési tervét a Volkswagen csoport / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Ahogy az Origo beszámolt róla, a Volkswagent, amely magában foglalja a Porsche és az Audi márkákat is, az amerikai importra kivetett vámok és a kínai piacon a kiélezett verseny egyre nehezebb helyzetbe hozta az elmúlt időszakban. Ez leginkább a Porsche profitját rontotta, amely autóinak körülbelül felét ebben a két relációban értékesíti, és kénytelen volt jelentős visszalépést bejelenteni elektromosjármű-stratégiájában.

A Reuters idézi a vezérigazgató a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung hetilapnak adott nyilatkozatát, amelyben elmondta, hogy 

a legújabb beruházási terv Németországra és Európára fókuszál.

Arról is beszélt, hogy a kínai piacon nem várható növekedés, noha a jövőben sor kerülhet egy kifejezetten az ottani igényekre szabott Porsche-modell kifejlesztésére.

Bezárja legendás gyárát a Volkswagen csoport

Az elmúlt napok legfontosabb híre pedig az volt a német autógyárral kapcsolatban, hogy karácsony előtt gyártják le az utolsó Volkswagen ID.3-at a drezdai üveggyárban, majd bezárják a Volkswagen legkisebb üzemét, amely a jövőben más funkciót kap.

Egy innovációs központot hoznak létre a Drezdai Műszaki Egyetemmel közösen, amelyben a csúcskutatás és az ipari tudástranszfer találkozik. Az üzem átalakításáról itt olvashat bővebben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.