BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Évente lép új piacra a Wizz Air

Heti négy járattal belép a cseh piacra a Wizz Air. Ezzel megvalósul az a terv, hogy minden évben új országgal bővül a hálózat. A magyar diszkontlégicég csaknem öt évvel ezelőtti indulásakor célállomásként már szerepeltette Prágát, most azonban bázisként számol vele, ez lesz a társaság tizenegyedik pontja, ahol repülőgépet állomásoztat. Február 19-től járatokat indít onnan Londonba (Luton), Rómába, Milánóba (Bergamo) és Brüsszelbe (Charleroi), majd június 27-től Párizsba (Beauvais) és Eindhovenbe – erősítette meg lapunknak Kázmér Natasa szóvivő.

Az idén a tervek szerint összesen hét új repülőgép áll be a flottába: az első fél évben három a román piacon, egy pedig Prágában, a maradék három az év második felében, az időpontot később döntik el. A teljes hálózaton több mint hétmillió utast szeretne szállítani, s ezzel e tekintetben térségünkben átvenné a vezetést a cseh CSA-tól. Pénzügyi adatokat – éppúgy, mint eddig – most sem közölt.

Csehország mellett természetesen a lengyel és a román hálózat áll még a cég külföldi bővülésének középpontjában, de egyik hely sem sétagalopp. Varsóban például gondot okoz – akárcsak a közvetlen versenytársaknak –, hogy a diszkontcégeknek kijelölt Etuda terminált szeretné bezárni az üzemeltető, erre már nagy erőkkel készül minden érintett vállalat. A versenytársaknál viszont gyorsabban tud fejlődni a Wizz Air, igyekszik kihasználni a LOT fapados cégének, a Centralwingsnek a bukását és a Ryanair bizonytalankodását.

Romániában február 15-ig megérkezik az új gép Temesvárra, a cég tizedik bázisára, március 1-jéig Bukarestben landolhat a harmadik ott állomásozó repülő, májusig pedig Kolozsváron lesz az újabb, immár második jármű. Az idén keleti szomszédunk piacán 1,7 millió utasra számít a vállalat, ezzel csaknem megkétszerezné tavalyi forgalmát és megelőzné a MyAirt és a Blue Airt is, ám ezt hátráltathatja az ottani piacon is tapasztalható keresletcsökkenés.

Természetesen a közvetlen és közvetett versenytársak sem tétlenkednek Romániában. A tavaly 1,2 millió utast szállító Blue Air például 1,3-1,4 millió főre számít az idén. A Malév a napokban jelentette be, elindítja ötödik romániai járatát is Budapestről, ezúttal az ország északkeleti részén fekvő Jászvásárra (Iasi). A Malév május végéig öt, júniustól hetente hat napközbeni járatot üzemeltet majd Q400-as típusú regionális gépeivel. Képviselője szerint az új járat tökéletes csatlakozást biztosít majd a légitársaság nyugat-európai menetrendi hullámához, ennek köszönhetően a moldovai és bukovinai régió, illetve Budapest és azon át Európa nagyvárosai és fontos régiói közötti összeköttetés a korábbiakhoz képest gyorsabbá és egyszerűbbé válik.

Kísérletképpen tavaly a Wizz Air – a fapadosok közül elsőként – belépett az ukrajnai piacra, méghozzá belföldi járatokkal. Szezonálisan Lvovból, Odesszából és Szimferopolból is vitt utasokat a fővárosba és vissza, tervezte a Kijev–Harkov járatot is. Az idei elképzelésekről egyelőre nincs hivatalos közlés.

A Wizz Air eközben a 2008-ashoz képest 30 százalékos utasforgalom-növekedésben reménykedik Magyarországon, vagyis szeretné elérni az évi egymilliót. Egyebek között azért, mert megérkezik Ferihegyre a harmadik itt állomásozó repülőgép, így áprilistól hetente 15 útvonalon 72 járatot üzemeltethet. MN




Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.