Heti négy járattal belép a cseh piacra a Wizz Air. Ezzel megvalósul az a terv, hogy minden évben új országgal bővül a hálózat. A magyar diszkontlégicég csaknem öt évvel ezelőtti indulásakor célállomásként már szerepeltette Prágát, most azonban bázisként számol vele, ez lesz a társaság tizenegyedik pontja, ahol repülőgépet állomásoztat. Február 19-től járatokat indít onnan Londonba (Luton), Rómába, Milánóba (Bergamo) és Brüsszelbe (Charleroi), majd június 27-től Párizsba (Beauvais) és Eindhovenbe – erősítette meg lapunknak Kázmér Natasa szóvivő.
Az idén a tervek szerint összesen hét új repülőgép áll be a flottába: az első fél évben három a román piacon, egy pedig Prágában, a maradék három az év második felében, az időpontot később döntik el. A teljes hálózaton több mint hétmillió utast szeretne szállítani, s ezzel e tekintetben térségünkben átvenné a vezetést a cseh CSA-tól. Pénzügyi adatokat – éppúgy, mint eddig – most sem közölt.
Csehország mellett természetesen a lengyel és a román hálózat áll még a cég külföldi bővülésének középpontjában, de egyik hely sem sétagalopp. Varsóban például gondot okoz – akárcsak a közvetlen versenytársaknak –, hogy a diszkontcégeknek kijelölt Etuda terminált szeretné bezárni az üzemeltető, erre már nagy erőkkel készül minden érintett vállalat. A versenytársaknál viszont gyorsabban tud fejlődni a Wizz Air, igyekszik kihasználni a LOT fapados cégének, a Centralwingsnek a bukását és a Ryanair bizonytalankodását.
Romániában február 15-ig megérkezik az új gép Temesvárra, a cég tizedik bázisára, március 1-jéig Bukarestben landolhat a harmadik ott állomásozó repülő, májusig pedig Kolozsváron lesz az újabb, immár második jármű. Az idén keleti szomszédunk piacán 1,7 millió utasra számít a vállalat, ezzel csaknem megkétszerezné tavalyi forgalmát és megelőzné a MyAirt és a Blue Airt is, ám ezt hátráltathatja az ottani piacon is tapasztalható keresletcsökkenés.
Természetesen a közvetlen és közvetett versenytársak sem tétlenkednek Romániában. A tavaly 1,2 millió utast szállító Blue Air például 1,3-1,4 millió főre számít az idén. A Malév a napokban jelentette be, elindítja ötödik romániai járatát is Budapestről, ezúttal az ország északkeleti részén fekvő Jászvásárra (Iasi). A Malév május végéig öt, júniustól hetente hat napközbeni járatot üzemeltet majd Q400-as típusú regionális gépeivel. Képviselője szerint az új járat tökéletes csatlakozást biztosít majd a légitársaság nyugat-európai menetrendi hullámához, ennek köszönhetően a moldovai és bukovinai régió, illetve Budapest és azon át Európa nagyvárosai és fontos régiói közötti összeköttetés a korábbiakhoz képest gyorsabbá és egyszerűbbé válik.
Kísérletképpen tavaly a Wizz Air – a fapadosok közül elsőként – belépett az ukrajnai piacra, méghozzá belföldi járatokkal. Szezonálisan Lvovból, Odesszából és Szimferopolból is vitt utasokat a fővárosba és vissza, tervezte a Kijev–Harkov járatot is. Az idei elképzelésekről egyelőre nincs hivatalos közlés.
A Wizz Air eközben a 2008-ashoz képest 30 százalékos utasforgalom-növekedésben reménykedik Magyarországon, vagyis szeretné elérni az évi egymilliót. Egyebek között azért, mert megérkezik Ferihegyre a harmadik itt állomásozó repülőgép, így áprilistól hetente 15 útvonalon 72 járatot üzemeltethet. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.