BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Felszámolja magyarországi leányvállalatát a török Beko

Bezárja márciusig magyarországi fióktelepét a Beko márkát forgalmazó török Arcelik AS – tudta meg a Világgazdaság. Az európai piacon a harmadik-negyedik legnagyobb háztartásikészülék-gyártó nem vonul ki Magyarországról, termékei a jövőben ismét márkaképviseleti joggal nem rendelkező disztribútoron keresztül érhetők el ezen a piacon – értesült lapunk egy céghez közeli forrásból.

Pedig alig több mint három éve ambiciózus értékesítési tervekkel érkezett a magyar piacra a társaság. Az önálló leánycéget beharangozó tájékoztatón Orhan Sayman regionális igazgató elmondta: a képviselet megnyitásával lehetővé válik, hogy a vállalat maga irányítsa a márkával kapcsolatos kereskedelmi tevékenységét, s közvetlenebb viszonyt alakítson ki a vásárlókkal. A márka addig csak közvetítő kereskedőkön keresztül, hellyel-közzel volt jelen a hazai kínálatban. Hozzátette: az indulás évére kitűzött 3 százalékos piaci részesedés megháromszorozódását várja 2009-re a közvetlen jelenléttől. A magyarországi piacon főként az árral kívántak versenyezni.

A mostani döntés indokait próbáltuk megtudni, de nem sikerült elérni sem a varsói regionális, sem az isztambuli anyacég illetékeseit. A valószínű választ viszont a piaci adatok tükrözhetik. A márkának ugyanis a közvetlen jelenléttel sem sikerült részesedését növelni a hazai fehéráru-kereskedelemben. A piaci adatok szerint 2007-ben mindössze 1,5, 2008-ban pedig 2,1-2,5 százalékot tudott megszerezni az évente mintegy 100 milliárd forint körüli magyar háztartásikészülék-piacból. Az Arcelik a török Koc Holding tagja. A cég vette meg a hányatott sorsú Grundig márkát is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek