Már mintegy 2,2 millióra tehető az internet-hozzáférések száma Magyarországon, ezen belül a korábbi fő elérési technológián, a vezetékes megoldásokon egy év alatt több mint 200 ezerrel nőtt az előfizetések száma, főként a lakossági keresletnek köszönhetően. Az év közepétől azonban már a mobilinternet-eladások jelentették a húzóerőt, a GKIeNet elemzői szerint a szolgáltatás 2007-es megjelenését követően több százezren döntöttek úgy, hogy mobilinternet-szolgáltatást használnak. Az ennél pontosabb adatokra még várnia kell a piacnak, hiszen mint már többször megírtuk, egyelőre fogalomértelmezési viták vannak a hazai mobilszolgáltatók és a piacfelügyeletet ellátó Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) között.
A múlt év végén a magyar háztartások valamivel több mint 46 százaléka rendelkezett személyi számítógéppel, ez megközelítőleg 1,74 millió háztartást jelent. A PC-vel ellátott háztartások tagjainak valamivel több mint 83 százaléka fért hozzá valamilyen módon az internethez, ez több mint 1,4 millió otthoni internet-előfizetéssel rendelkező háztartást jelent. Figyelembe kell viszont venni, hogy az 1–9 főt foglalkoztató mikrovállalkozások adatai nagymértékű átfedést mutatnak a lakossági adatokkal, mert ezen cégek tulajdonosainak jelentős része inkább magánszemélyként vásárol internetet annak kedvezőbb díjszabása miatt.
Az NHH adataiból viszont az is látható, hogy Magyarországon a vállalatok körében a helyhez kötött széles sávú internetes hozzáférések száma nem növekedett 2007 második negyedéve és 2008 második negyedéve között. Ez volt megfigyelhető a közintézmények esetében is. Mivel a lakossági DSL- és kábeles előfizetések száma sem változott jelentősebben, a több százezres bővülés a mobilinternetnek tulajdonítható. Az elemzők szerint ezt támasztják alá a mobilpiac egészéről készült felmérések, amelyek szerint az őszi hónapokban több mint 300 ezerrel lett több a SIM kártyák száma, ezt az adatforgalmazás iránti igénynek tulajdonítják. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.