A Magna lehet az Opel vevője
Egy, az ügy részleteit ismerő informátor a Financial Timesnak úgy nyilatkozott: a Magna hajlandó arra, hogy 300 millió eurós rövid távú anyagi segítséget nyújtson az Opelnek a fennmaradáshoz. Ezt az összeget sem a német kormány, sem a tárgyalásokat ma elhagyó, esélyesnek tartott Fiat csoport nem vállalta magára.
A lap értesülései szerint áttörés történt a tárgyalásokon, amelyek lezárására hamarosan sor kerülhet. A megállapodásról szóló dokumentumot egyelőre nem írta alá a német kormány delegációja, de ez vélhetően még ma megtörténik, az Opel pedig 1,5 milliárd eurónyi rendkívüli segélyt kap Berlintől.
A Magna és az orosz Sberbank együtt 700 millió eurót ajánl az Opel 50 százalékáért. A Magna terve minden német Opel telephelyet megtartana - igaz, leépítések ellen garanciát ő sem vállal. A Magna International világszerte 74 ezer főt foglalkoztat, 240 termelőhelyen. Tavalyi bevétele 23,7 milliárd dollárt ért el, és ezzel világszerte a legnagyobb járműipari beszállító. Tavalyi adózott eredménye több mint 70 millió dollár volt.
Eközben szintén az Opel jövőjéről tárgyalnak az uniós ipari miniszterek. A mai uniós tanácskozásra a GM képviselőit nem hívták meg, mert annak célja az európai információcsere és a tagállamok közti koordináció. Az Európai Bizottság azonban arra is fel kívánja hívni a tagállamok figyelmét, hogy a cég megmentésével a közösségi versenyszabályokat be kell tartani.
A találkozó főleg azoknak a tagállamoknak lesz érdekes, ahol a General Motors legismertebb európai leányvállalata termelő- vagy összeszerelő üzemet tart fenn: ilyen természetesen elsősorban Németország – ahol négy Opel-üzem is működik –, Spanyolország, Belgium, Nagy-Britannia (ahol a GM Vauxhall márkanéven forgalmazza termékeit), Lengyelország, Svédország, Ausztria és Magyarország. Hazánk két üzemmel is érdekelt: Szentgotthárdon motor-, hengerfej- és váltógyár működik, az Opel Agilát pedig a Suzuki esztergomi üzeme készíti.


