„A legradikálisabb különbség a nagyvállalati és kkv reklám között, hogy egy kkv nem a márkanév ismertté tételével épít márkát, hanem úgy, hogy olyan ajánlatot tesz, amitől a vevő lélegzete is eláll! Így a néző vásárolni is fog és a márkanevet is megjegyzi” – mutatott rá előadásában Wolf Gábor kkv marketing szakértő, majd kifejtette: a jó tévéreklám lelke az ajánlat és a kampányban gondolkodás, azaz nem egy, hanem több reklámmal kell tervezni. A kkv-k számára hatékony tévéreklámok egy értékesítési beszélgetéshez hasonlítanak a leginkább. Azonban fel kell készülni a sikerre, a tévéreklám hatásának maximalizálásáért össze kell hangolni az egyéb marketing eszközeinket a tévéreklámmal – tanácsolta a szakértő.
Kovács Krisztián, a TV2 Kereskedelmi Igazgatója előadásában elmondta, hogy amikor egy cég növekedése elér egy pontot, azután nehéz a fejlődés. A televízió azt az áttörést hozhatja meg, mellyel a cég országos márkát építhet.
„A televízió előnye abban rejlik, hogy szórakoztatásra alkalmas brand-jeivel, azaz a műsorokkal érzelmeket tud ébreszteni a nézőkben, és nem mellesleg a többi médiummal szemben gyorsan és egyszerre több millió embert ér el. Mindez, országos ismertség építésére a leghatékonyabb és legalkalmasabb kommunikációs eszközzé teszi a televíziót a hirdetők számára” – fogalmazott Kovács Krisztián.
„Sokan félnek a TV reklámok alkalmazásától, mert drága, bonyolultnak tűnik a gyártási folyamat, és - ami talán a legnagyobb félelme a kkv-knak - az aggodalom, hogy a reklámba fektetett pénz megtérül-e? – mutatott rá az országos televíziókkal szembeni előítéletekre Kovács Krisztián, majd elmondta: ”mostanra már nem álom többé, hogy egy közép- és kisvállalkozásnak megfizethető áron, jó minőségű reklámfilmet gyártassanak az erre szakosodott cégekkel, és hogy ezek a szpotok egy országos kereskedelmi csatorna reklámfelületein keresztül a lehető legtöbb fogyasztóhoz eljussanak”.
Wolf Gábor és Kovács Krisztián egyetértettek abban, hogy a most indult kezdeményezés folytatódik és a közeljövőben egyre több kkv jelenik meg országos márkával, amit a TV2 új, a kkv-k számára elérhető megoldások kidolgozásával támogat, melyben támaszkodik a Marketing Commando kkv marketing területén szerzett tapasztalataira és szakértelmére.