csere-programoknak – írja egyebek között az Ernst & Young autóipari elemzése. A régióban a személygépkocsi-gyártás azonban még így is 25 százalékkal csökkent tavaly a 2008-as csúcshoz képest. Az előrejelzések szerint pedig csak két év múlva sikerül újra elérni a két évvel ezelőtti mutatókat.
A magyar piac legnagyobb szereplője továbbra is a Suzuki, mind a gyártást, mind az eladást tekintve: 2009-ben a cég mintegy 120 ezer autót gyártott Magyarországon, ebből több mint 13 és fél ezret értékesített a magyar piacon – mutat rá a jelentés. Valójában tavaly 8 ezer Suzuki talált gazdára idehaza, és az Esztergomban készült modellekből több mint 173 ezer került külföldre. Az elemzés ugyanakkor megállapítja, hogy a gazdasági krízis miatti csökkenő kereslet a Suzuki eladási mutatóin is meglátszik. Ami az idei értékesítési trendet illeti, a jelentés nem téved. Az európai autógyártó szövetség adatai szerint kontinensünkön a Suzuki autóiból 20 százalékkal kevesebbet, 105 ezret vettek az első fél évben, a júniusi 17 400 darabos forgalom pedig 28,3 százalékkal marad el az előző év azonos időszakáétól. Esztergomban 80 ezer autó készült az első fél évben, és ebben a helyzetben a Suzuki „világmodell” szerepet szán az ősszel piacra lépő megújított Swiftnek, amelyből az idén 40 ezret gyártanak Esztergomban. Az idei termelési terv 170 ezer gépkocsi kiszállítását tartalmazza, 10 ezerrel kevesebbet a tavaly legyártott mennyiségnél. Ám az is 36 százalékkal marad el a 2008-as 281 686 darabtól. Tegyük hozzá, hogy több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására volt képes. A társaság – a 2008-as 6,434 milliárd forintot követően – tavaly 35,376 milliárd forintot fordított beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben százszázalékos legyen a robotizáltság.
Ugyancsak az Ernst & Young állítja, hogy „mint az egyik legnagyobb magyarországi exportőrt, az Audit is érzékenyen érintette a válság, amely egyrészt a cég prémium kategóriás szerepéből adódik, másrészt, hogy a Magyarországon gyártott motorok célországai főként Európa válság sújtotta régióiba tartoznak”.
A fentiekkel kapcsolatban Lőre Péter, az Audi Hungaria PR-vezetője lapunknak elmondta, hogy a cég járműgyárának és motorgyárának termelése jelentősen meg fogja haladni az elmúlt évi szintet. Június végéig ugyanis az Audi 1 százalékkal növelte eladásait Európában, Győrben pedig az egy évvel korábbinál harmadával több motor készült. Az Audi Hungaria ugyanis a Volkswagen konszern összes gyárának legfőbb motorszállítója. Emellett negyedével bővült a járműgyár teljesítménye is. A termelési mennyiség növekedése az árbevételben is tükröződik, hiszen a tavalyi első féléves 490 milliárd forinttal szemben most 681 milliárd forintra rúgott a forgalom. Az sem mellékes, hogy a tavalyi első félévi közel 20 milliárddal szemben az idén 25 milliárd forintot fordított a társaság gyártástechnológiai és infrastrukturális fejlesztésekre. Az Audi Hungaria stabil helyzetét mutatja az is, hogy június végén az egy évvel korábbinál százzal többen, 5694-en dolgoztak az üzemekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.