Erről Molnár Gabriella a szervezet elnöke beszélt csütörtökön Budapesten. Molnár Gabriella azt mondta: az eset az utazási csomagok esetében vis maiornak tekinthető, így az utazási irodákat nem terheli felelősség vagy visszatérítési kötelezettség. Hangsúlyozta: az irodáknak azonban nem érdeke, hogy ne szervezzék meg az utakat, ezért mindent megtesznek, hogy lehetőleg hasonló kondíciókkal el tudjanak utazni az ügyfelek.
Elsősorban a nagy jegyértékesítő utaztatókat éri valós kár a Malév leállása miatt, hiszen még a múlt év után járó jutalék visszatérítését sem kapták meg - közölte. Hozzátette: az irodáknak a légitársaság felé depozitot kellett fizetni a csomagutaknál, és azt, hogy ezt az összeget "le tudják-e nyelni" vagy megpróbálják áthárítani az utasokra, az irodák döntik el. A MUISZ azzal számol, hogy komolyan 10-15 irodát érint ez, de a veszteség nem olyan mértékű, hogy bármelyik irodát is padlóra küldené - jegyezte meg az elnök.