Malév jegyek visszaváltása - Itt tart az ügy
A nagyobb bankok több ezres nagyságrendben dolgozták, dolgozzák fel a jegyvisszatérítéseket. Több bank az előzetes jóváírást is vállalt, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi visszaigénylési folyamat több hónapos várakozási idő helyett, az adatok feldolgozása után már néhány nappal jóváírták az igénylő kártyás ügyfelüknek a repülőjegy árát, tudatta a Turizmus Online-nal Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség Kommunikáció és elektronikus csatornákért felelős területi vezetője.
Az utazási irodák ügynöki szerződése a Malévval van, a bankokkal pedig kártyaelfogadói szerződésük van. Ez a nemzetközi kártyaelfogadói szerződés az, amely kötelezi az utazási irodákat, hogy a meg nem valósult szolgáltatások árát visszautalják, annak ellenére, hogy nem az adott utazási iroda a felelős a szolgáltatás meghiúsulásáért – hangsúlyozza a Bankszövetség.
Mint ismeretes, az utazási irodák a jegyértékesítéssel kapcsolatban azt az álláspontot képviselik, hogy a szolgáltatás nem teljesüléséért ők felelősséget nem viselnek - az ügynöki szerepvállalásból adódóan. Ugyanakkor a bankkártyás fizetésből eredően az adott utazási irodák és adott bankok között – egy másik - szerződéses jogviszony áll fenn.


