Egyre inkább csomagolva szeretjük és kérjük
Több mint három éve ez utóbbinak az aránya még alig haladta meg a tíz százalékot, 2010-re már megközelítette az egyharmadot, a tavalyi felmérések viszont már 40 százalékos arányról tanúskodnak – derül ki a Magyar infokommunikációs jelentésből.
A lakossági csomagok jellemzően a televízió-előfizetés köré rendeződnek, az esetek 85 százalékában ez a meghatározó elem. A két legnépszerűbb kombináció a televíziót és a vezetékes internetet, illetve az előbbiek mellett harmadik szolgáltatásként a vezetékes telefont foglalja magában. Számos további lehetőséget tartogatnak a távközlési csomagok. De a központi elem a jövőben is a tévé és az internet lesz – mutatnak rá a BellResearch elemzői.
A távközlési szolgáltatások összecsomagolása mögött főként a távközlési szolgáltatók közötti verseny éleződése áll, a kettős-hármas ajánlatok ugyanis ma már az egyik meghatározó eszközei a piacszerzésnek. A csomagolást először a tévéműsor-szolgáltatást is nyújtó kábeloperátorok vezették be. A csomagokkal a szolgáltatók minél többféle módon akarnak jelen lenni a háztartásokban, a csomaggal együtt ajánlott kedvezményekkel újakat is szerezni.
A többletszolgáltatások segítenek növelni vagy szinten tartani az egy előfizetőre eső árbevételt is. Az előfizetők számára a kombinált konstrukcióknál a legegyértelműbb az árelőny, a szolgáltatások együtt olcsóbbak, mint külön-külön, de a kutatásba bevont háztartások nagy része számára az egyszerű szerződéskötés és számlázás, az egykapus ügyintézés is pozitívum. A többes csomagoknak azonban nem csak előnyei vannak. A visszatartó erők között szerepel az egy szolgáltatótól való nagyobb függőség, a kötöttség miatti körülményesebb szolgáltatóváltás, de van, aki számára épp az egyszeri nagyobb összegű számla tűnik nehezebben menedzselhetőnek.


