BUX 50,904.91
0.00%
BUMIX 4,315.39
0.00%
CETOP20 2,297.16
0.00%
OTP 17,380
0.00%
KPACK 11,800
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 230.5
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,410
0.00%
0.00%
ALTEO 1,715
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
NUTEX 16.06
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Monti megregulázná a Fiatot, de pénzt nem ad

Az olaszországi gyártókapacitás biztosítása érdekében a római kormány a Fiat hóna alá akar nyúlni az értékesítési válságban. Azt követően, hogy az olasz konszern csúcsvezetése a hét végén találkozott Rómában Mario Monti miniszterelnökkel, az ipari minisztérium bejelentette, hogy munkacsoportot hoz létre, hogy megvizsgálja, miként erősítheti a Fiat a termelékenységét és az exportkapacitását.

Ennek fejében a Fiat megígérte, hogy a jövőben is folytatja az olaszországi gyártást, ugyanakkor fokozottan törekszik majd az exportra, mindenekelőtt az Európán kívüli országokba. Bennfentesek szerint ez azt jelentheti, hogy a Fiat az amerikai Chrysler leányvállalata modelljeinek a gyártására koncentrálhat. A Fiat ugyanakkor hangsúlyozta, hogy csak az európai autópiac élénkülése esetén szándékozik ismét az olaszországi üzemeibe és új modellekbe befektetni.

Marchionne egy a múlt héten megjelent interjúban megemlítette, hogy a Fiat 700 millió eurónyi veszteséget halmozott fel Európában és a 3,5 milliárd eurós üzemi eredményből egy fillér sem származik Olaszországból. Arra a kérdésre, lát-e kiutat a mostani válságból, a Fiat-vezér úgy válaszolt: erre 2014-ig semmi esély, ezért "halálos" lenne az idei évben beruházni. Megfogalmazása szerint az amerikai piac erejét használja arra, hogy megerősítse a cég pozícióját és ezzel megvédje olaszországi működését - jelenti a Reuters.

Az érintett szakszervezeti vezetők pozitív jelzésként értékelték a Monti és a Fiat főnöke, Sergio Marchionne, valamint az igazgató tanács elnöke, John Elkann között létrejött ötórás találkozót. A Fiat ugyanis a feszült üzleti helyzetre való tekintettel augusztus végén jégre tette a tervezett befektetéseket. A szakszervezetek pedig munkahelyek megszűnésétől tartottak, feltételezve, hogy a cégvezetés alacsonyabb költségű gyárakba csoportosítja majd át a termelést. A Fiat közleményben utalt arra, hogy az utóbbi öt évben ötmilliárd eurót fektetett be Olaszországban. Az olasz kormány és a Fiat most utakat keres, miként lehetne erősiteni az autógyári konszern versenyképességét, de Róma egyelőre nem tett ígéretet ezzel kapcsolatban, a miniszterelnök pedig azt is közölte, hogy az autógyár sem kért állami segítséget, de ha amúgy sem teljesítettek volna erre vonatkozó kérést.

Kapcsolódó cikkek