BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Előretör a virtuális valóság

Komoly lökést adhat a virtuálisvalóság-eszközök elterjedésének az, hogy a Samsung piacra dobja a Gear VR új, már a szélesebb fogyasztói körnek szánt változatát. A társaság a napokban mutatta be az eszközt, amely a fejlesztők után már a hétköznapi felhasználók számára is elérhető lesz, és amely eleinte valószínűleg a számítógépes játékok rajongóinak hoz kellemes élményeket.

A Samsung virtuális sisakjának legújabb változatába számos okostelefont lehet beilleszteni, így a többi között a dél-koreai gyártó legújabb modelljeit, a Galaxy S6 edge+-t, illetve a Note 5-öt. Az új Gear VR Super AMOLED kijelzőt kapott, ami élénk színeket, tiszta megjelenítést és nagy teljesítményt ígér a felhasználóknak. A készülék 22 százalékkal könnyebb az előző, fejlesztői verziónál, és egy új habpárnát is kapott, amellyel még kényelmesebben viselhető. Emellett a Gear VR touchpadjét (érintővezérlő) is továbbfejlesztették, most még precízebb irányítást tesz lehetővé, miközben alaposan kibővítették a készülékhez elérhető tartalmakat: rengeteg film, játék és 360 fokos videó közül válogathatnak az eszközt megvásárlók.

A Samsung virtuálisvalóság-sisakja a negyedik negyedévben lesz megvásárolható, itthon közel 40 ezer forint lesz az ajánlott fogyasztói ára. Érdekesség, hogy a dél-koreai gyártó az Oculusszal együttműködve fejlesztette ki új készülékét.

A Facebook kétmilliárd dollárt fizetett a cégért, azonban még mindig késik a kereskedelmi értékesítésre is alkalmas eszközük, igaz, a jövő évre már ígérik a piacra dobását. Előrébb tart a HTC, amely a Valve nevű vállalattal közösen alkotta meg a Vive nevű eszközét, amellyel már sorban jelennek meg a számítógépes játékokkal foglalkozó nagy rendezvényeken. A jövő év újabb komoly bejelentéseket tartogat ezen a területen, hiszen piacképes termékké érhet a Sony Morpheus projektje, és érkezhet a Microsoft HoloLens fejlesztői változata is.

A virtuális- és kiterjesztettvalóság-szemüvegek és az ezekhez az eszközökhöz kapcsolódó szolgáltatások piacán robbanásszerű fejlődés várható a Digi Capital tanácsadó cég előrejelzése szerint. A társaság prognózisa alapján a jövő évi hatmilliárd dollárról 2020-ra 150 milliárd dollárosra bővülhet ez a szegmens, és bár a készülékek meghatározó szerepet játszanak ebben a növekedésben, a kiegészítő megoldások is számottevő bevételi lehetőséget ígérnek az időben reagáló vállalkozásoknak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek