Az Adidas 19,3 milliárd eurós rekordbevétellel zárta a 2016-os üzleti évét, ez 18 százalékos növekedést jelent, ha az árfolyamhatásoktól eltekintünk. A német sportszergyártó cég legutóbb két évtizede növelte ilyen kiugró mértékben a forgalmát. Profitja – 41 százalékos bővülés után – első ízben lépte át az egymilliárd eurós álomhatárt. Az 1,02 milliárdos nyereségben a hatékonyabbá tett működés és a tízszázalékos, azaz ötezer fős elbocsátás is nagy szerepet játszott. Az Adidas valamennyi fő piacán két számjegyű bővülést hozott, s az is látszik, hogy az utcai viseletek felé nyitó új stratégia, az amerikai piaci jelenlét erősítése sikeresnek mondható. A lifestyle termékek forgalma tavaly 46 százalékkal ugrott meg, s már 30 százalékot képvisel az összbevételből. Az olyan márkák, mint a Stan Smith, az Originals, a Neo, az XbyO vagy az Y3 sikere is igazolja a fél éve kinevezett Kasper Rorsted vezérigazgató által képviselt irányvonal helyességét.
A németek a fő riválist, a Niket szeretnék hazai pályáján megszorítani, ez a hosszú távú céljuk. Rövid távon viszont a forgalom és a profitabilitás dinamikus növelése a cél. A rekordokon felbuzdulva a cég az idei évre 1,23 milliárd eurós profitnövekedést irányzott elő, ami 18-20 százalékos bővülésnek felel meg. Az elemzők csupán 1,15 milliárd eurót vártak, ez a pozitív meglepetés is feljebb hajtotta az Adidas árfolyamát: 7 százalék feletti plusszal reagált a jó hírekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.