BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kivezetnék a reklámadót

A teljes reklámbevételre vetített reklámadó kulcsának 5-ről 7,5 százalékra emelése helyett az adónem mielőbbi kivezetése a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) célja, erre egyébként a kormány is ígéretet tett – reagált a szövetség a parlament elé terjesztett javaslatra. Az egy hónappal ezelőtt tervezett 9 százalék helyett ugyan kisebb kulcsot alkalmazna a törvény, ám azt addig – az MTI híre szerint 4 évig – akarja fenntartani „amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadó-bevétel visszafizetését írja elő”.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke szerint az árbevételre vetített rendkívül magas adókulcs a jelenlegi profitrátáknál nagyobb terhelést okozna a piaci médiumoknál, ez veszteséges működést, vagy komoly költség-, ezáltal színvonal- vagy szolgáltatáscsökkentést okozna. Ez az MRSZ szerint a teljes nemzetgazdaságot hátrányosan érinti, nyertesei csak az adófizetés alól de facto eddig is mentesülő globális szereplők lesznek, A közterületi médiát különadó is terheli – a megemelkedett reklámadóval szerintük ez a szegmens ellehetetlenül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.