Tízmilliárd forintos európai uniós támogatással 2020-ig a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. kiépíti az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS L2) a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalon, amellyel jelentősen javul a közlekedés biztonsága – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken Sopronban.
MTI
2018.03.02, 13:44
Megosztom a cikket
A rendszer a pályaadatokat, egyebek mellett a sebességet tárolja, a biztosítóberendezésekből kapott információkat feldolgozza, ellenőrzi a vonatok sebességét, és szükség esetén beavatkozik - mondta el Mosóczi László a projektindítón.
Emlékeztetett, hogy a kormány 2022-ig mintegy 1500 milliárd forinttal támogatja a hazai vasút fejlesztését. A következő években 882 kilométernyi vasútvonalat korszerűsítenek, új járműveket helyeznek forgalomba, összesen 45 ezer férőhely új kapacitással.
A jelenlegi európai uniós pénzügyi ciklus közlekedésfejlesztési forrásait összegző Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban (Ikop) a teljes, 1215 milliárd forintos keret mintegy kétharmada költhető vasúti fejlesztésekre. A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy
a GYSEV eddig mintegy 150 milliárd forint értékben fejlesztette vonalait.
Forrás: Stadler Rail
Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy az ETCS L2 rendszer kiépítésével lehetővé válik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon közlekedő vonatok folyamatos rádiós felügyelete, s a rendszer kiépítésével a legváratlanabb helyzetekre is azonnal tudnak reagálni.
A kivitelező Thales RSS Kft. a vonal 110 kilométeres hosszán a pálya mentén helymeghatározó és kommunikációt biztosító elemeket telepít, bővíti az informatikai kapacitást, valamint telepítik az ETCS központi egységét.
Mosóczi László a projektnyitón beszélt arról is, hogy a fejlesztési tárca a korábbi járműbeszerzések hiányosságainak pótlásában is segíti a magyar vasutat: az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból 59 elővárosi motorvonat felszerelését támogatják ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel.
Kitért arra is, hogy a kormány hazai és uniós források felhasználásával a következő években beköti a gyorsforgalmi úthálózatba a megyei jogú városokat, Békéscsabát, Egert, Kaposvárt, Salgótarjánt, Szolnokot, Zalaegerszeget és Sopront.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.