BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt a lista: ennyit lehet keresni a startupoknál

A fejlődő startup cégek már messze nemcsak szoftverfejlesztőket keresnek, hanem az értékesítéstől a HR-ig a pozíciók széles skáláját hirdetik meg. A leggyakrabban megjelenő nem-informatikai pozíciókat és az ezekre kínált fizetéseket mérte fel a budapesti Xlabs.

Már messze nem csupán a szoftverfejlesztőket keresik és fizetik meg jól a startupok. A nem informatikai munkák öt terület köré csoportosulnak: értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, HR, üzleti elemzés-döntéstámogatás. Szeretik belülről kinevelni az utánpótlást a startup cégek, a piacról pedig elsősorban a három-öt éves szakmai múltú jelölteket keresik, akik már az első pillanattól értéket teremtenek – derült ki az xLabs felméréséből, melynek során ötven startupot kérdezett meg.

Forrás: AFP

A cégek vezetői a dolgozói ajánlást tartják a legjobb módszernek, hogy megtalálják új munkatársaikat, ezt követi a közösségi média, majd a hirdetések és a fejvadász-, valamint az egyetemi rendezvények.

Azok a startupok, amelyek részesültek már legalább egykörös tőkebefektetésben, növekedési pályára álltak, és pozitív a pénzügyi mérlegük, képesek elhozni a jó szakembereket a nagy multiktól. Az ajánlott bér nagyban függ a releváns szakmai tapasztalattól, és már egy év plusz vagy mínusz is számottevően változtatja a bért.

Az ilyen magas fizetéseket kínáló cégek is jelen lesznek április 19–20-án a Startup Safaryn, amelynek célja, hogy minél többen megismerhessék a startupok világát, valamint bővülhessen a piaci szereplők közötti kapcsolat. A cégek egy vagy két napra kinyitják kapuikat az érdeklődők előtt, és programokat szerveznek szakmabelieknek, potenciális befektetőknek, álláskeresőknek, pályaválasztás előtt állóknak. A rendezők több mint négyezer látogatóra számítanak, közel harmadukat külföldről várják.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.