Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kis- és középvállalatok körében, a hatékonysága viszont egyértelműen mélyrepülésbe kezdett. Léteznek azonban olyan eszközök, amelyek szinte százszázalékos hatékonysággal működnek. Az egyik ilyen az ajánlás, amikor egy meglévő ügyfél ajánlja másoknak is a vállalkozás termékét vagy szolgáltatását. A másik az ajánlatbomba, amely főként az építőiparban, az ügyvédi és a webfejlesztői megbízások elnyerésében számít szinte biztos sikernek. Egy építőipari munka esetében ez úgy működik, hogy ha a leendő ügyfél ajánlatot kér, a vállalkozás egy csatolt táblázat helyett futárral küld egy dobozt, amely tartalmazza a korábbi munkáinak referenciáját, esetleg sajtómegjelenéseket, garancialevelet és a konkrét ajánlatot is. „A tapasztalatok szerint az online marketing eszközeit, köztük a legnépszerűbbet, a Facebookot szinte mindenki használja, de az ügyfelek zömét a hagyományos eszközök hozzák” – mondta a Világgazdaságnak Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő.
Ez részben annak a következménye, hogy megrendült a bizalom a Facebook iránt, ugyanis az elmúlt néhány évben sokat dolgoztak a cégek azon, hogy nagy követőbázist építsenek fel a közösségi oldalon, utána a Facebook hozott egy olyan változást, hogy csak fizetett extrákkal érhetik el saját követőiket a vállalkozók. A marketingköltségeket ez sokszorosára emelte, a hirdetők becsapva érzik magukat. Látva a tendenciát, egyre több cégvezető csoportokat hozott létre a közösségi oldalon, ugyanakkor nagyjából egy hónapja ezekben a csoportokban is romlásnak indult az elérhetőség. Wolf Gábor szerint ugyanaz a folyamat megy majd végig a csoportokban, mint az oldalon, és hamarosan az Instagram is ebbe az irányba mozdulhat, mivel közös a tulajdonos. Tehát a tendencia szerint felfuttat egy hirdetési felületet, utána fizetőssé teszi, csökkenti az elérhetőséget, majd amikor már elég pénzt szedett ki a felületből, dobja, és divatba hoz egy újat. A szakember szerint a Google politikája ebből a szempontból sokkal jobb, mert stabil, egyenletes és kiszámítható.
Wolf Gábor szerint a blog ismét virágkorát éli, hasonlóképpen az olyan eszközök, mint a trade és a keresztmarketing. A kkv-k esetében számít, hogy egy marketingeszköz mennyire új és kreatív, tehát az érzelmi alapú döntés uralkodik, ami gondot okozhat. „Az új marketingeszköz olyan, mint a desszert, és sokan habzsolni kezdik, holott a valódi tápértéket, a pénzt a klasszikus eszközökben kell keresni. Kicsit unalmasabb, de az hozza meg a sikert” – összegezte tapasztalatait a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.