BUX 43,153.83
+0.98%
BUMIX 3,753.51
+0.27%
CETOP20 1,841.99
0.00%
OTP 9,034
+1.30%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.75%
-1.46%
ZWACK 17,300
0.00%
0.00%
ANY 1,545
0.00%
RABA 1,130
+1.35%
0.00%
+0.64%
0.00%
0.00%
OPUS 152.8
+0.66%
0.00%
+0.66%
0.00%
+0.61%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,850
+1.28%
0.00%
ALTEO 2,780
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.27%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.50%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,228
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Dúl a kólagyártók nagy háborúja

Zuhantak a Coca-Cola részvényei. Idén a terjeszkedés és az erős dollár miatt csökkenhet a társaság nyereségrátája

A Coca-Cola részvényei az idén 4 százalékkal estek, miközben a Dow Jones és az S&P 500-as index 12 százalékkal, a nagy rivális, a Pepsi árfolyama pedig 6 százalékkal erősödött. Holott a Coke, mint mindig, mindent megtesz a sikerért, most dobta piacra az új narancsos-vaníliás ízű kólát, a csökkentett energiatartalmú Diet Coke-ból is különböző ízesítésű új verziókkal jelenik meg, a Coke Zerót pedig Coca-Cola Zero Sugarré nevezte át.

Fotó: Shutterstock

A cég felvásárolta a brit Costa Coffeet 5 milliárd amerikai dollárért, megszerezte a Glaceau Smartwater, valamint az Honest Tea vállalatot. Forgalmazási szerződést kötött a Fairlife tejmárka tulajdonosával, és 20 százalékos részesedésre tett szert a Monster Beverages üdítőital-gyártó cégben is. Aktív akvizíciós politikájával a Coca-Cola Corp. rendkívül diverzifikált termékszerkezetet alakított ki, de minden az italok körül forog.

Részben éppen emiatt a konszern profitja a következő néhány évben az elemzők szerint átlagosan mindössze évi 5 százalékkal bővülhet. Idén a terjeszkedés és az erős dollár miatt csökkenhet a társaság nyereségrátája – mondta a CNN-nek Caroline Levy, a Macquarie Research elemzője.

A Pepsi ezzel szemben sikeresen tört be a snacküzletbe. A Frito-Lay integrálásával olyan márkákhoz jutott, mint a Doritos, a Cheetos és a Sun Chips. A csipszek értékesítése pedig az utóbbi években rendre gyorsabb ütemű bevétel- és profitnövekedést produkált, mint az italok forgalmazása.

A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek