Gokart, rali, túraautó, továbbá gyorsasági motor, endurómotor, motokrossz, supermoto és triál – ezek a kategóriák képviseltetik magukat a HUMDA tehetséggondozó programjában, amelybe a már elért eredményeik, a vezetéstechnikai tudásuk, karrierterveik, valamint a fizikai és a mentális állapotuk – így például az álló- és stresszkezelési képességük – alapján kerültek be az utánpótláskorú, 11–16 éves versenyzők – nyilatkozta a VG-nek a HUMDA sport- és közlekedésbiztonsági igazgatója. Őry Kornél jelezte: természetesen nem véletlenül Michelisz Norbertre és Talmácsi Gáborra bízták mentorokként a kiválasztási folyamat irányítását, hiszen ők az elmúlt évek legsikeresebb magyar pilótái, így ha valakik, akkor ők tudják a leghitelesebben bemutatni, milyen lépcsőfokokon kell végigmenni ahhoz, hogy egy fiatal fiúból befutott versenyző váljék.

Több mint száz jelentkezőből válogatták ki a huszonkilenc legtehetségesebbet, akiknek a kognitív képességét egy olyan speciális szimulátor használata közben is vizsgálták, amelyet a motorsport-specifikus vizsgálatokkal és felmérésekkel foglalkozó Fit4Race fejlesztett ki, és amelyet még a vadászpilóták kiválasztásánál is alkalmaznak.

20210925 Békéscsaba  Elektromos gokartokkal rótták a köröket a fiatalok szombaton Békéscsabán, a repülőtéren kialakított pályán. Ezzel zárult a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. országos tehetségkutató rendezvénysorozatának, a Junior Gokart Challenge-nek a békéscsabai állomása.Fotó: Imre György IGY Békés Megyei Hírlap
Fotó: Imre György / Békés Megyei Hírlap

A program résztvevői tehát egyáltalán nem zöldfülűek, sőt mindannyian letették már a névjegyüket különféle neves sorozatokban. A HUMDA Academy célja, hogy a közreműködésükkel megszerezhető tudással és támogatással a későbbiekben magasabb szintű bajnokságban is helytállhassanak a versenyzők, akiknek ez – például anyagi korlátok miatt – önerőből nem biztos, hogy sikerülne – mondta Őry Kornél, hozzátéve: a hozzájárulás célja nem az, hogy kompletten fedezze egy szezon büdzséjét, hanem kiegészítésül szolgál a már meglévő költségvetéshez, amelyet többnyire családi vagy szponzori támogatással teremtenek elő a fiatalok. De a pénz csak az egyik – bár nyilván a legfontosabb – eleme az akadémia által kínált csomagnak, amelynek része emellett a mentális és fizikai felkészítés, a szakmai, jogi, marketing- és karrier-tanácsadás, a segítségnyújtás a pályafutással kapcsolatos tárgyalásokon, valamint a versenyzők kommunikációs tréningezése.

Telt ház lesz a Hungaroringen

Gyulay Zsolttól, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatójától megtudtuk, a Forma–1-et birtokló Liberty Media árgus szemmel figyel minden részletre.

A nemzetközi sikerhez számos összetevő szükséges: ma már nem elég a tehetség, valamint a testi-lelki felkészültség, egyfajta személyes márkaépítésre is törekedniük kell a leendő bajnokoknak, gyári pilótáknak, akiknek sok más mellett ebben szintén igyekszünk segíteni – mondta a sport- és közlekedésbiztonsági igazgató. A HUMDA azt szeretné elérni, hogy az utánpótlás-nevelés a jövőben rendszerré épüljön, hogy folyamatosan biztosítva legyen egy olyan fiatal versenyzői kör, amely merítési alapjául szolgálhat egy-egy tehetséggondozó programnak. Az ugyancsak célja az ügynökségnek, hogy minél több hazai autó- és motorversenyző mutatkozhasson be hazai pályákon, a magyar közönség előtt.

A támogatott versenyzők

  • Gokart: Gáspár Benett, Gender Tamás, Hideg-Szikszai Ádám, Krepcsik Áron, Krózser Menyhért, Molnár Martin, Nógrádi Nimród, Willisits Vilmos, Zsebő Marcell
  • Rali: Csomós Miklós, Hangodi Bendegúz, Herczig Patrik
  • Túraautó: Bucsi Attila, Rácz Gergő
  • Endurómotor: Liszka Roland, Zsigovits Norbert
  • Gyorsasági motor: Farkas Kevin, Görbe Soma, Kecskés Bence, Kovács Bálint, Molnár Gergő, Moor Rossi, Számadó Máté, Varga Tibor, Vincze Martin
  • Motokrossz: Katona Áron, Pergel Bence
  • Supermoto: Surányi Balázs
  • Triálmotor: Csizmazia Barnabás